زمان اعمال نرخ جدید جرائم رانندگی اعلام شد

سردار تقی مهری در حاشیه مراسم آماده‌باش همیار پلیس که در دبستان دخترانه حضرت فاطمه زهرا در منطقه ستارخان تهران انجام شد با اشاره به مصوبه اخیر هیئت وزیران مبنی بر تعیین نرخ جدید جرائم رانندگی اظهارداشت: امسال هیئت وزیران تصمیم به افزایش نرخ جرائم رانندگی مطابق قانون مصوبه سال 89 گرفت و از میان 171 کد تخلفاتی، نرخ 40 کد تخلفاتی را اصلاح کرد.

وی افزود: اما مدتی پس از این مصوبه هیئت وزیران، دیوان عدالت اداری این مصوبه را به دلیل متناسب نبودن افزایش نرخ جرائم با میزان تورم کشور مصوبه مذکور را ابطال کرد اما دو روز پیش هیئت وزیران نرخ جدید تخلفات رانندگی را در مصوبه دیگری تعیین و آن را ابلاغ کرد.

مهری گفت: در مصوبه جدید حدود 40 کد تخلفاتی افزایش قیمت پیدا کردند که میزان افزایش رخ داده در بازه 20 تا صددرصدی انجام گرفت.

وی با تاکید بر اینکه جرائم رانندگی تنها باعث بازدارندگی و پیشگیری از وقوع تخلفات رانندگی می‌شود گفت: متاسفانه معدود رانندگانی هستند که با رانندگی مخاطره‌آمیز خود جان هموطنانمان را به خطر می‌اندازند که این افزایش نرخ جرائم تنها با هدف بازدارندگی از وقوع این تخلفات انجام شده است.

* اعلام خطوط قرمز پلیس در طرح نوروزی 95

رئیس پلیس راهور ناجا در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص طرح نوروزی و خط قرمز پلیس در این طرح اظهار کرد: با توجه به اینکه تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب‌آلودگی نقش مهمی در بروز تصادفات نوروز 94 داشت پلیس در این خصوص این جرائم بشدت برخورد کرده و هیچ اعمالی در برابر متخلفان نخواهد داشت.

به گفته سردار مهری تخطی از سرعت مجاز، سبقت غیرمجاز، انحراف به چپ و رانندگی مخاطره‌آمیز ازجمله خطوط قرمز پلیس است که علاوه بر اعمال قانون موجب توقف خودروها متخلف خواهد شد.

* پلیس‌ پای حقوق مردم خواهد ایستاد/ هشدار به خودروسازان و وزارت راه

وی در ادامه در پاسخ به سوال خبرنگار تسنیم از صحبت‌های وزیر بهداشت در خصوص تقیه پلیس نسبت به معرفی متخلفان صنعت خودرو جویا شده بود اظهار داشت: پلیس در شماره‌گذاری خودروها استانداردهای 51 گانه وزارت صنعت و استانداردهای محیط زیستی مورد نظر را مورد بررسی قرار می‌دهند و تنها براساس تاییدیه‌های صادر شده اقدام به شماره‌گذاری خودروها می‌کنند.

سردار مهری خاطرنشان کرد: پلیس همانطور که در خصوص نصب ترمز «ای‌.بی‌.اس» و همچنین الزام خودروسازان به نصب کیسه هوا در تولیدات‌شان کوتاه نیامد و همواره پای حقوق خواهد ایستاد.

وی گفت:‌ در حال حاضر کارشناسان پلیس  پس از تصادفات رخ داده در کشور نقش راه‌ها و خودروها را در این تصادفات بررسی می‌کنند و در صورت هرگونه تخلف از سوی هر دستگاه‌ها این تخلف را به مراجع ذیربط اعلام می‌کند.

سردار مهری در پایان با اشاره به تجربه بسیار خوب نصب دوربین‌های کنترل سرعت در تونل‌های توحید، نیایش و همچنین پل طبقاتی صدر گفت: خوشبختانه پس از انجام کنترل مکانیزه سرعت در این معابر هیچ تصادف فوتی در این بخش رخ نداده است.