سردار محمد شرفی رئیس پلیس پیشگیری ناجا در نشست خبری با اصحاب رسانه پیرامون اقدامات پلیس در خصوص چهارشنبه آخر سال اظهار داشت: در طول امسال 1355 نفر در ارتباط با قاچاق مواد محترقه دستگیر شدند.

رئیس پلیس پیشگیری ناجا تصریح کرد: در یک ماه اخیر 611 نفر از کسانی که نسبت به تهیه و فروش و توزیع مواد محترقه پرخطر فعالیت می‌کردند، با تلاش مأموران پلیس پیشگیری دستگیر شدند.

وی افزود: در 11 ماهه امسال 5634 کیلو انواع مواد محترقه پرخطر کشف شد که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته 8 درصد کاهش داشته است.

این مقام ارشد پلیس پیشگیری به مصدومیت 754 نفر در مراسم چهارشنبه سوری سال گذشته اشاره و بیان داشت: امسال با برنامه‌ریزی منسجم پلیس تمام نیروها و گشتی‌ها ساماندهی مناسب شده‌اند.

وی به خط قرمزهای پلیس در این زمینه پرداخت و گفت: پلیس با شادمانی مردم مخالف نیست و حضورش فقط به دلیل تقلیل آسیب‌پذیری است.

سردار شرفی به شهروندان توصیه کرد که به‌صورت خانوادگی‌محول و محله‌محور در مراسم چهارشنبه سوری حضور داشته باشند. و از انسداد معابر بپرهیزند و حجم آتشی که در این شب برپا می‌کنند به‌گونه‌ای باشد که بتوانند خاموش کنند.

این مقام ارشد انتظامی از شهروندان و خانواده‌ها درخواست کرد که علاوه‌بر کنترل فرزندان خود انبارها و زیرزمین‌ها را کنترل کنند تا اگر مواد محترقه‌ای مخفی شده در اثر حرارت، ارتعاشات صوتی، ضربه، و فعل و انفعالات شیمیایی منفجر نشود.

سردار شرفی به انفجاری که چندی قبل در غرب تهران به وقوع پیوست پرداخت و گفت: به واسطه همین مواد منفجره 5-6 نفر مصدوم شده و 2 طبقه از یک ساختمان فرو ریخت.

وی از مردم خواست که اگر نیاز به مشارکت و مداخله پلیس دارند حتماً مراتب را به پلیس اطلاع دهند.