این تیم دربی را ببرد شانس قهرمانی‌اش بیشتر می‌شود

ژلکو میاچ در خصوص دیدار حساس تیمش مقابل پرسپولیس اظهار داشت: این بازی برای هر دو تیم بسیار حساس و سرنوشت‌ساز است. پرسپولیس برای قهرمانی می‌جنگد و اگر در مقابل ما بازنده باشد تا حد زیادی با قهرمانی خداحافظی خواهد کرد. از طرفی ما هم برای کسب سهمیه تلاش می‌کنیم و نمی‌خواهیم بازنده این جدال باشیم.

 

وی در ادامه افزود: متأسفانه ما در شش بازی گذشته پیروز نشده‌ایم و سه بازی اخیرمان با تساوی همراه بوده است. نمی‌خواهیم این روند ادامه پیدا کند و هر طوری که هست باید پرسپولیس را شکست دهیم.

 

مربی تیم صبا درباره تقابل مربیان کروات در این بازی و شناخت آنها از تفکرات یکدیگر نیز عنوان کرد: شناخت ما مربیان کروات از یکدیگر خیلی مسئله مهمی نیست. در اینکه برانکو یک مربی باکلاس و حرفه‌ای است، شکی وجود ندارد، اما واقعیت این است که دو تیم صبا و پرسپولیس با شناخت کامل از یکدیگر به مصاف هم می‌روند و این مسئله کار را برای هر دو تیم سخت می‌کند.

 

میاچ در واکنش به این پرسش که آیا به پرسپولیس اجازه پیروز شدن در این بازی را خواهند داد یا نه، گفت: قطعاً پرسپولیس با تفکرات تهاجمی به میدان خواهد آمد، چرا که اگر نتواند در این بازی برنده شود فاصله‌شان با استقلال بیشتر خواهد شد. همین مسئله آنها را تحت‌فشار گذاشته و ما سعی می‌کنیم از تحت‌فشار بودن پرسپولیسی‌ها نهایت استفاده را ببریم. البته نمی‌خواهم بگویم پرسپولیس در صورت پیروز نشدن در این بازی شانس قهرمانی نخواهد داشت بلکه اعتقاد دارم این تیم در بازی‌های آینده خود حریفان به مراتب راحت‌تری نسبت به استقلال پیش‌رو دارد.

 

وی در ادامه با بیان اینکه دربی پایتخت سرنوشت قهرمان لیگ را تا حد زیادی مشخص خواهد کرد، افزود: دربی سال آینده شش امتیازی خواهد بود و به نظرم برنده آن قهرمان لیگ خواهد شد. در این میان من برای تیم استقلال خوزستان هم شانس قائلم، چرا که بازی‌های آینده این تیم هم راحت است.

 

مربی صبا در پاسخ به این پرسش که دوست دارد برنده دربی چه تیمی باشد و در نهایت چه تیمی قهرمان شود، یادآور شد: به نظر من پرسپولیس از نظر تیمی و کیفیت بازی تیم به مراتب بهتر از استقلال است و اگر دربی را ببرد شانس زیادی برای قهرمانی خواهد داشت.

 

میاچ در خاتمه در مورد آینده تیمش نیز عنوان کرد: ادامه لیگ برای تیم ما سخت است، چرا که باید با حریفات قدرتمندی برای کسب سهمیه بجنگیم. تیم‌هایی مثل تراکتورسازی و سایپا هم در نیم‌فصل دوم به جمع مدعیان کسب سهمیه اضافه شده‌اند و این مساله کار را برای شش هفت تیم بالای جدول بسیار مشکل کرده است. ما تا روز آخر برای این هدف می‌جنگیم و هرگز ناامید نخواهیم شد.