دروازه‌بان ذوبی‌ها پس از بسته نگه‌داشتن دروازه خود در بازی اخیر، توانست اختلاف خود را با دروازه‌بان برزیلی خوزستانی‌ها به حداقل برساند و به همراه خسوس صاحب بیشترین کلین شیت در بین دروازه‌بان‌های لیگ برتری شود، در بازی این هفته سوشا مکانی پس از چند بازی غیبت به میدان بازگشت.

با بررسی جدول عملکرد دروازه‌بان لیگ پانزدهم، همراه باشید:

 

اول – فرناندو ده خسوس، استقلال خوزستان

 

دروازه‌بان برزیلی خوزستانی با گلی که در بازی برابر سیاه‌جامگان دریافت کرد برای سومین بازی پیاپی دروازه خود را بازشده دید، البته عملکرد این دروازه‌بان در بازی‌های پیش‌ازاین آن‌قدر خوب بود که هنوز هم در صدر دروازه‌بان‌های لیگ بایستد. او یکی از سه دروازه‌بان لیگ است که در تمام بازی‌ها به میدان رفته است، یکی از دو گلر حاضر در بازی‌هاست که بیشترین کلین را داشته است و تنها دروازه‌بانی است که توانسته پاس گل دهد.

خسوس در 22 بازی به میدان رفته و توانسته در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد و البته 11 بار نیز اسیر مدافعان حریف شود. وی که تاکنون 2 پاس گل برای هم‌بازیان خود ارسال کرده است توانسته بیشترین میانگین زمانی بسته نگه‌داشتن دروازه را با 180 دقیقه به نام خود بزند.

 

دوم – رشید مظاهری، ذوب‌آهن

ذوبی‌ها در بازی برابر نفت شاید با خوش‌شانسی و دو بار لرزیدن تیرک، دروازه خود را بسته نگه داشتند اما در این شرایط گل نخوردن مهم بود که این اتفاق هم افتاد تا رشید مظاهری که در این بازی یک واکنش بسیار خوب داشته خود را در تعداد کلین شیت با خسوس مساوی ببیند، او که به جزء یک دیدار در باقی بازی‌ها به میدان رفت توانسته در 12 بازی دروازه خود را بسته نگه دارد و 13 بار نیز  آن را بازشده ببیند. مظاهری در مهار ضربه پنالتی یکی از دو دروازه‌بانی است که بهترین عملکرد را داشته است، او تاکنون توانسته 3 پنالتی را دفع کند و 145.3 دقیقه رتبه دوم بیشترین معدل زمانی بسته نگه‌داشتن دروازه را به خود اختصاص دهد.

 

سوم – محسن فروزان، راه‌آهن

دروازه‌بان گیلک راه‌آهنی‌ها که پیش از آغاز بازی این تیم در برابر استقلال و با توجه به حواشی بسیاری که از گذشته وجود داشت، بدون شک نفر اول بازی محسوب می‌شد، در این بازی توانست عملکرد خوبی از خود نشان دهد، او البته یک‌بار دروازه خود را بازشده دید تا در 15 دیداری که برای تیم‌های سیاه‌جامگان و راه‌آهن به میدان رفته است برای یازدهمین بار اسیر مهاجمان حریف شود. فروزان که در این بازی پس از 4 هفته پیاپی بسته نگه‌داشتن دروازه، گل خورد تاکنون توانسته 6 بار کلین شیت کند و با مهار 3 ضربه پنالتی یکی از دو دروازه پنالتی گیر لیگ محسوب شود، او میانگین زمانی بسته نگه‌داشتن دروازه خود را به 122.7 دقیقه رسانده است.

 

اتفاق ویژه

بازگشت دروازه‌بان پرسپولیسی‌ها را می‌توان اتفاق ویژه این هفته دانست، سوشا مکانی که در بازی‌های این فصل اعتقاد راسخ برانکو را همراه خود می‌دید در بازی برابر تراکتورسازی توانست بازهم به دروازه پرسپولیس برسد.

 

کلین شیت ها

5 دروازه‌بان موفق شدند در بازی‌های هفته بیست و دوم دروازه خود را بسته نگه‌دارند، مجتبی روشنگر از تیم پدیده، علی‌رضا سلیمی از تیم فولاد، داود نوشی صوفیانی از تیم گسترش فولاد، مهدی رحمتی از تیم استقلال و رشید مظاهری از جمع ذوبی‌ها، گلرهایی بودند که در هفته اخیر کلین شیت کردند.

 

ثابت‌ها

کماکان سه دروازه‌بان توانستند در تمام بازی‌های تیمشان حضور ثابت داشته باشند. فرناندو ده خسوس از جمع خوزستانی‌ها، حامد لک در تیم صبا و محمدرضا اخباری از تیم تراکتورسازی در 22 بازی پانزدهم برای تیمشان به میدان رفتند.

 

شرح جدول

دروازه‌بان‌ها به دلیل بسته نگه‌داشتن دروازه خود نیم امتیاز و مهار هر ضربه پنالتی یک امتیاز مثبت به دست می‌آورند، بابت هر گل خورده نیز نیم امتیاز منفی کسب می‌کنند. خسوس، دروازه‌بان خوزستانی‌ها به دلیل دو پاس گل مستقیمی که برای بازیکنان خود ارسال کرده است دو امتیاز مثبت به دست آورده است. دروازه‌بان‌هایی که در بیش از 60 درصد بازی‌های تیمشان به بازی گرفته شدند در جدول اصلی و باقی دروازه‌بان‌ها در جدول فرعی قرارگرفته‌اند.