جایگاه انقلاب با برجام تقویت شد

مصطفی پورمحمدی در ادامه سخنان خود در گردهمایی مدیران کل ستادی و اجرایی سازمان تعزیرات حکومتی گفت: برجام برای ما از لحاظ ارتقای موقعیت بسیار پر اهمیت بود و مهم این است که باید این ظرفیت‌ها به روز شده و به فعلیت برسد.

وی با بیان اینکه ما باید به ارزش‌هایی که به آن پایبند بوده‌ایم، وفادار هستیم، گفت: جایگاه انقلاب با برجام تقویت شده و در همین راستا دوستان ما خوشحال‌تر و دشمنان ما نگران‌تر شده‌اند.

وزیر دادگستری تصریح کرد: البته خیلی‌ها عجله نکنند و گمان نکنند که کلید برجچام زده شده و باید همه بانک‌های کشور پر پول شود و همه مشکلات برطرف شود، حتی خدا هم به اولیای درجه اولش چنین وعده‌ای نداده است که بدون مشکل باشد.

وی ادامه داد: این حادثه مهم یعنی برجام را ناشی از لطف خدا، هدایت مقام معظم رهبری، تمرکز دولت و هوشمندی عناصر درگیر می‌دانیم.

وزیر دادگستری با بیان اینکه پیش‌بینی من این است که در آینده ایران بیشتر تهدید می‌شود، گفت: تهدید بیشتر به معنای این است که جمهوری اسلامی قدرتمند‌تر شده است.

وی با اشاره به کاهش آمار منفی در کشور گفت: تقریباً نسبت به سال قبل آمارهای منفی کمتری داشتیم، در حوزه اقتصادی سخت‌ترین شرایط را تجربه کردیم و نرخ رشد کشور نزدیک یک درصد شده است که البته این آمار برای ما رضایت‌بخش نیست.

وی با بیان اینکه آمار حوزه کسب و کار و ارتقای رتبه در چند محور نشان دهنده کنترل فضای اقتصادی کشور است، گفت: آمار اشتغال یک میلیون و 200 هزار نفر شعار نیست بلکه واقعی است.

وزیر دادگستری در ادامه سخنان خود به بحث کاهش جنگل‌ها و مراتع طبیعی اشاره کرد و افزود: ما بابت جنگل‌ها و مراتع طبیعی نگرانیم و با جدیت این موضوع را تعقیب می‌کنیم.

وی با بیان اینکه ظرف 12 سال گذشته کاهش جنگل‌ها در ایران 3.8 درصد بوده است، گفت: این آمار رسمی است در حالیکه رهبر معظم انقلاب سالیان سال است که روی موضوع جنگل‌ها تاکید می‌کند.

وی ادامه داد: در 2 سال گذشته با تلاش‌های صورت گرفته از سوی مسئولین فعال تقریباً تجاوز به منابع طبیعی و جنگل‌ها نزدیک به صفر بوده است.

وی افزود: ما در سالی که گذشت در سطح داخلی بین‌المللی با مشکلاتی مواجه بودیم در این میان در سوریه دغدغه‌ها و نگرانی‌هایی ایجاد شد که روان همه ما را آزار می‌دهد البته برخی از این اقدامات ناهنجار هدف‌گیری‌اش به سمت ماست اما چون دست دشمن نمی‌رسد اطرافیان ما را نشانه می‌گیرند.

وی خاطرنشان کرد: در مجموع توفیقات ما خیلی خوب بوده اما باید شکرگذاری کنیم که راه این شکرگذاری‌ها خدمت بیشتر به مردم در جهت حل مشکلات است.