تیم فوتبال پرسپولیس در بازی با تراکتورسازی طبق معمول بازی های گذشته گل زد اما هرگز نتوانست گل خود را حفظ کند.  تیم برانکو تا پایان هفته بیست و دوم رقابتهای لیگ برتر ۲۴ گل دریافت کرده است. این در حالی است که استقلال، استقلال خوزستان و ذوب آهن به ترتیب ۱۸، ۱۱ و ۱۴ گل دریافت کرده اند.

برانکو اواخر فصل گذشته هدایت پرسپولیس را بر عهده گرفت و آنقدر دیر بود که بتوان از این مربی انتظار معجزه نداشت اما وی برای فصل جدید تدابیر لازم را نیندیشید و همین بی تدبیری ها پرسپولیس را از قهرمانی دور کرده است.

تیمی که به عقیده کارشناسان بهترین بازی لیگ را انجام می دهد و حتی تا همین تازگی ها مدعی اصلی قهرمانی بود فقط از پدیده (۲۷ گل)، فولاد (۲۶ گل) و استقلال اهواز (۴۲ گل) کمتر گل خورده است.

در این میان مسئول کیست؟ پاسخ این است: شخص اول پرسپولیس یعنی برانکو. سوشا مکانی و خط دفاعی پرسپولیس در این فصل از رقابتها در کمتر بازی بوده که گل نخورده باشند. برانکو در مصاحبه اخیرش حرف های عجیبی زده است. اینکه بازیکنانش فرصت از دست می دهند، کم تجربه اند و البته کم شانس. 

پرسپولیس با همین نفرات کم تجربه و بازیکنانی که گل از دست می دهند تا همین چند هفته قبل امان از هر تیمی بریده بود. سرخپوشان بالانس ندارند. تیمی که در خط حمله قدرتمند است و در خط دفاعی شکننده. استقلال اگر مورد انتقاد است اما از ریتم برخوردار است و با همین ضرباهنگ و البته دروازه بان فوق العاده اش، رفته رفته به قهرمانی نزدیک می شود. 

برانکو در پایان فصل قبل، از سوشا مکانی به عنوان دروازه بانی در سطح اروپا نام برد. آیا واقعا چنین است؟ آیا این به بداقبالی ربط دارد که برانکو به آن اشاره می کند؟ چنین نیست. برانکو بی تدبیری کرد. پروفسور خط دفاعی تیمش را ترمیم نکرد. برانکو اگر از خط حمله تیمش می نالد چرا جری بنگتسون را سوزاند؟ این بازیکن آمار فوق العاده ای برای پرسپولیس داشت اما اکنون زهر گلزن اول تیم ملی هندوراس گرفته شده و به بازیکنی تبدیل شده که می آید تا علی السویه بازی کند و اخراج شود. این را باید پیامد نادرست به کار گیری این بازیکن قلمداد کرد. 

کاش اگر برانکو قرار است در این فوتبال بماند و می خواهد کمکی به فوتبال ایران بکند، به استحکام دروازه بانی و خط دفاعی تیمش بیندیشد. اینها دلایل ملموس تری برای ناکامی پرسپولیس هستند تا بداقبالی و کم تجربگی بازیکنان. 

برای پروفسور زمان بسیار اندک است. این مربی باید از فصل آینده به فکر تجهیز تیمی بی عیب و نقص باشد!