آسمان تهران ۲ روز آینده نیمه‌ابری است

بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی بیانگر استقرار جریان‌های جنوبی و مرطوب همراه با گذر امواج تراز میانی جو از جنوب و جنوب شرق کشور در 3 روز آینده است که سبب تداوم ناپایداری‌ها به صورت رگبار باران همراه با رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در جنوب، جنوب شرق و شرق کشور خواهد شد که در مناطق مستعد بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

شدت بارش‌ها امروز در استان‌های هرمزگان، خراسان جنوبی، جنوب کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان و روز آینده در استان‌های سیستان و بلوچستان، کرمان، خراسان جنوبی و نیمه جنوبی خراسان رضوی خواهد بود.

از امروز تا پایان هفته شرایط برای وقوع رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید در دریای عمان و شرق خلیج‌فارس مهیا و این دو دریا مواج است.

از روز جمعه با ورود سامانه بارشی دیگری به کشور در برخی مناطق شمال‌غرب، غرب و تا اواخر روز مذکور در دامنه‌های البرز غربی ابرناکی، رگبار باران، گاهی رعد و برق و وزش باد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان استان تهران تا دو روز آینده کمی ابری همراه با وزش باد پیش‌بینی می‌شود. بیشینه و کمینه دما در این استان فردا به ترتیب 22 درجه و 11 درجه خواهد بود.

همچنین آسمان استان‌های مازندران و گیلان روز آینده نیمه‌ابری در پاره‌ای از نقاط همراه با مه صبحگاهی‌ پیش‌بینی می‌شود.

در 24 ساعت آینده استان‌های چهارمحال و بختیاری با دمای یک درجه زیر صفر و همدان با دمای 2 درجه زیر صفر سردترین استان‌های کشور و استان‌های هرمزگان با دمای 27 درجه بالای صفر و خوزستان با دمای 30 درجه بالای صفر، گرمترین استان‌های کشور هستند.