سعید علی پور پارسا در نشست خبری پنجمین کنگره نارسایی قلبی اظهارداشت: 15 تا 17 اردیبهشت ماه سال آینده پنجمین کنگره نارسایی قلبی در تالار بین‌المللی شهید بهشتی با حضور مهمانان خارجی و داخلی همچنین رئیس انجمن جهانی نارسایی قلبی برگزار می‌شود.

وی افزود: موضوعات مختلفی که در ارتباط با نارسایی قلبی است همچون بیماری‌های کلیوی، ریوی و داخلی در این کنگره توسط پزشکان مطرح مورد بحث و گفت‌وگو قرار می‌گیرد.

دبیر اجرایی پنجمین کنگره نارسایی‌های قلبی با اشاره به اینکه شرکت در این کنگره 15.5 امتیاز بازآموزی دارد، گفت: متخصصان قلب و عروق، فوق تخصص الکتروکاردیوگرافی، جراحان، متخصص بیهوشی، داخلی، عمومی، غدد، ریه و طب ورزشی می‌توانند در این کنگره شرکت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ثبت نام برای شرکت در کنگره از طریق سامانه آموزش مداوم دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی انجام می‌گیرد و امکان پرداخت آنلاین نیز وجود دارد.

علی‌پور پارسا به مشکل بیماری‌های قلبی در کودکان اشاره کرد و گفت: لوزه سوم در صورت تورم و عوارض ناشی از آن می‌تواند سبب بیماری قلبی در کودکان شود لذا والدین در صورت وجود چنین مشکلی حتماً باید به پزشک مربوطه مراجعه کنند.