روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» در گزارشی نوشت: «درحالی‌که هواداران توافق هسته‌ای با ایران ماه گذشته میلادی درباره موفقیت میانه‌روهای نزدیک به «حسن روحانی» رییس جمهور این کشور در انتخابات پارلمانی و مجلس خبرگان دلگرم شدند اما به زودی مشخص شد که میانه روهای ایران آن‌چه را که تبلیغ کرده بودند انجام ندادند و میانه‌رویی به سبک ایران تنها موردی نسبی است.

وال استریت ژورنال نوشت: این امر زمانی‌که شعار به زبان‌های عبری و فارسی بر یک موشک بالستیک نقش بست بسیار واضح تر شد به طوری‌که ایران چهارشنبه هفته جاری موشک‌هایی از فاصله 850 مایلی را از پایگاه موشکی کوهستانی به اهدافی در جنوب شرقی کشور خود (مکران) پرتاب کرد. این درحالی است که اسرائیل تنها 600 مایل با نزدیک‌ترین نقطه‌ در ایران فاصله دارد.

این روزنامه با اشاره به عزم جدی مسئولان ایران در تقویت بنیه موشکی که خلاف میل آمریکا است، نوشت: حسن روحانی در ماه ژانویه نیز آشکارا به وزیر دفاع خود توصیه کرد ساخت و آزمایش موشک‌ها را سرعت بخشند. اقدامی که تحریم‌های جدید دولت آمریکا را در پی داشت.

وال استریت ژورنال نوشت: «هیلاری کلینتون» نامزد انتخابات آمریکا خواسته است ایران بابت آزمایش‌های موشکی تحریم شود اما تهدید به تحریم تاثیر کمی بر رژیمی دارد که نشان داده ترس ناچیزی از آمریکا دارد. این امر به ویژه با توجه به تهدید دائمی ایران در زمینه ترک توافق هسته ای و تکرار پیاپی آن از سوی مقام‌های این کشور درست است.

این روزنامه آمریکایی در خاتمه نوشت: درسی که باید همیشه در کنترل تسلیحاتی از اتحاد جماهیر شوروی دوره برژنف (رییس جمهور سال‌های دور این کشور) تا کره شمالی گرفته شود این است، همانطور که نمی‌توان به یک رژیم با سلاح‌های هسته‌ای اعتماد کرد همچنین نمی‌توان به یک رژیم و توافق برای از میان بردن چنین تجهیزاتی اعتماد کرد. برنامه موشکی ایران آشکارترین مثال تا این تاریخ است که چگونه توافق هسته‌ای توان نظامی ایران را افزایش داده است و مواردی دیگری نیز در این زمینه وجود خواهد داشت.