صبا 0 - پرسپولیس 1؛ برد با لشگر نصفه و نیمه

در روزی که استادیوم یادگار امام با استقبال طرفداران مواجه شده است دو تیم در حالی به مصاف هم رفته اند که سه امتیاز این بازی می تواند نقش زیادی در ادامه مسیر آنها برای قهرمانی یا کسب سهمیه داشته باشد.

 

 

با گزارش زنده این بازی همراه "ورزش سه" باشید:

 

 

استادیوم: یادگار امام قم / تماشاگر: 15هزار نفر

داور: اشکان خورشیدی ؛ کمک ها: رضا سخندان، حسن ظهیری و پیروز سیف‌الله‌پور / ناظر: مسعود مرادی

اخطار

دقیقه 42 امیرحسین صادقی صبای قم

دقیقه 55 فرید بهزادی کریمی صبای قم

دقیقه 64 کریم اسلامی صبای قم

دقیقه 68 علی علیپور پرسپولیس

دقیقه 72 فرشید باقری صبای قم

دقیقه 78 فرشاد احمدزاده پرسپولیس

 

 

صبای قم

حامد لک، فیلیپه ماچادو، امیرحسین صادقی(کاپیتان)، داوود بهادری، محمدامین آرام‌طبع، فرشید باقری، اکبر صادقی، فرید بهزادی‌کریمی(66 محمد اوسانی)، پیام صادقیان(66 ابوالفضل ابراهیمی)، کریم اسلامی  و محمد قاضی.

سرمربی: علی دایی

 

 

پرسپولیس تهران

سوشا مکانی، مایکل اومانیا، لوکا ماریچ، محمد انصاری، بابک حاتمی، احمد نوراللهی، محسن مسلمان(75 مهدی طارمی)، فرشاد احمدزاده، مهرداد کفشگری(کاپیتان)، علی علیپور و امید عالیشاه(87 وحید حیدریه).

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

 

شرح گل:

صبای قم 0 پرسپولیس یک: (دقیقه 41، فرشاد احمدزاده): اشتباه مرگبار حامد لک در دفع توپ ارسالی از سوی احمدنوراللهی در ضربه کرنر به سمت دروازه خوبی باعث شد این توپ به تیرک افقی برخورد کند و در ادامه نیز فرشاد احمدزاده موفق شد از روی خط دروازه با پرشی دیدنی بالاتر از سایر بازیکنان دروازه را باز کند.

 

 

شرح بازی:

در روزی که تمام مدعیان بالای جدولی برابر رقبای خود متوقف شده بودند برد پرسپولیس کمک کرد آنها بار دیگر مدعی قهرمانی لقب گیرند.

پرسپولیس که در بازی های خود در لیگ برتر تنها برابر رقبایی مثل صبای قم و گسترش فولاد که با فوتبال فیزیکال در زمین حاضر می شدند به مشکل برمی خوردند اینبار موفق شدند از اشتباه حامد لک سود ببرند و شاگردان علی دایی را مجبور به قبول شکست کنند.

پرسپولیس در نیمه دوم به پشتوانه تک گل نیمه اول خود موفق شد بازی را تحت کنترل خود در بیاورد و با خنثی کردن موقعیت های نه چندان جدی حریف با سه امتیاز شیرین به تهران باز گردد و آخرین بازی سال را با سه امتیاز پایان دهد.

 

 

اتفاق ویژه:

گل نخوردن پرسپولیس و استفاده از اشتباه حریف؛ دو عاملی بود که در بازی های اخیر پرسپولیس کمتر دیده بودیم و سرخها در قم برابر شاگردان علی دایی هر دو را اجرا کردند تا سه امتیاز شیرین کسب کنند.

 

 

بازیکن برتر:

فرشاد احمدزاده با قامتی کوتاه بار دیگر با ضربه سر برای این تیم گلزنی کرد. شماره 10 پرسپولیس یک همه کاره در ترکیب تیمش بود که از تنها اشتباه حامد لک نیز سود برد و با خیزی جالب بالاتر از تمام مدافعان صبای قم توپ را به تور چسباند.

او در ادامه نیز با حرکات تکنیکی خود نقش زیادی در مالکیت توپ پرسپولیس ایفا کرد و البته با اخطاری که دریافت کرد بازی هفته آینده تیمش را از دست داد.

 

 

لحظات حساس

دقیقه 3: ارسال مسلمان از روی ضربه آزاد را علیپور با ضربه سر زد که لک از گوشه دروازه توپ را جمع کرد.

دقیقه 12: دو تیم در دقایق سپری شده از بازی حملات نصفه و نیمه روی دروازه یکدیگر داشتند که دروازه بانان دو تیم در جدال های هوایی موفق تر عمل کردند و اجازه خودنمایی به حمله وران را نداده اند.

دقیقه 15: پاس عرضی امید عالیشاه برای علی علیپور با ضربه خوبی از سوی این بازیکن همراه نشد و توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 21:اولین کرنر صبای قم در شرایط خطرناکی از سوی مدافعان پرسپولیس دفع شد و خطر از روی دروازه سرخ ها دفع شد.

دقیقه 25: حرکت دو نفره عالیشاه و علیپور در نهایت با پاس عرضی علیپور درون محوطه جریمه برای احمدزاده همراه شد که شوت این بازیکن با اختلاف کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 31: ارسال به درون محوطه جریمه با ضربه دیدنی محمد قاضی همراه بود که سوشا مکانی به زیبایی موفق شد این توپ را از آن خود کند و فرصت را از حریف بگیرد.

دقیقه 56: ارسال کرنر از سوی محسن مسلمان با اشتباه محمد قاضی نزدیک بود گل دوم را برای پرسپولیس به ارمغان بیاورد که حامد لک از روی خط دروازه توپ را مهار کرد.

 

 

در حاشیه

 

 

* جلال علی‌محمدی و مسعود حق‌جو دو مصدوم و غائب صبا در این مسابقه هستند و در سمت مقابل پرسپولیس محسن بنگر و رامین رضائیان را به دلیل محرومیت و کمال کامیابی‌نیا، میلاد کمندانی، علیرضا نورمحمدی و رضا خالقی‌فر را به علت مصدومیت در اختیار نخواهد داشت.