تعطیلی بزرگترین شرکت امنیتی انگلیس در اسرائیل

روزنامه الحیات چاپ لندن در شماره امروز خود نوشت: شرکت امنیتی انگلیسی «جی .فور.اس» اعلام کرد، در پی فشارهای کمپین بین المللی تحریم اسرائیل، دفتر خود را در اسرائیل تعطیل خواهد کرد. این کمپین طی چهار سال گذشته این شرکت انگلیسی را به علت نقش آن در جنایت های اسرائیل در زمینه حقوق زندانیان فلسطینی تحت فشار قرار داده است و به موجب آن «جی .فور.اس» قراردادهایی را به ارزش میلیون ها دلار در بیش از دوازده کشور از دست داده است.

 

کمپین بین المللی روز گذشته در پایگاه اینترنتی خود اعلام کرد که شرکت امنیتی انگلیسی «جی.فور.اس»، طی یک تا دو سال آینده، سهام خود را در اسرائیل خواهد فروخت به نوشته این روزنامه،  این شرکت در سال دو هزار و ده قراردادهایی را به ارزش میلیون ها دلار با شرکت های خصوصی، دانشگاه ها، اتحادیه ها و مراکز وابسته به سازمان ملل از دست داد.

 

در این پایگاه اینترنتی همچنین آمده است، در پی برگزاری اعتراضات در مقابل دفاتر شرکت «بیل گیتس» در سیاتل، لندن و ژوهانسبورگ، این شرکت سهام خود را به مبلغ صد و هفتاد میلیون دلار از شرکت «جی.فور.اس» خارج کرده است. در هفته های گذشته، صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) در اردن و شماری از رستوران ها در کلمبیا نیز به قراردادهای خود با این شرکت امنیتی انگلیسی پایان دادند. 

 

"محمود نواجعه،" سخنگوی کمپین بین المللی BDS  با بیان این که به موجب فشارهای این کمپین برخی شرکت های بین المللی بزرگ پی برده اند که تجارت در اسرائیل استعمارگر و نژادپرست به زیان فعالیت های آنها است، بر ادامه اعمال فشار بر شرکت «جی. فور. اس» برای فروش همه سهام خود در اسرائیل تاکید کرد.