آزاد سازی حدود پنج هزار میلیارد ریال از اراضی بیت المال/ تشدید مقابله با زمین خواری

گروه اجتماعی-داریوش مهر طلب رئیس حوزه قضایی رودبار قصران در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با اشاره به اقدامات قضایی در این بخش برای مقابله با زمین خواری و کوه خواری گفت: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری و پیگیری ریاست کل دادگستری استان تهران و همکاری فرمانداری و مسئولین متولی امر برخورد با زمین خواری در منطقه تشدید شد.

 

وی افزود: اقدامات انجام شده نتیجه موجبات جلوگیری از زمین خواری را در این منطقه فراهم کرده است.

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران تصریح کرد: بر اساس آمار ارائه شده از سوی ادارات جهاد کشاورزی، راه و شهرسازی، صنعت، معادن و تجارت آب و منابع طبیعی، در شش ماه اول امسال نزدیک به پنج هزار میلیارد ریال آزاد سازی در راستای حفظ حقوق بیت المال داشتیم.

مهرطلب افزود: تمام این آزاد سازیها و رفع تصرف ها  بر اساس دستورات صادره مثل تبصره 4  ماده 2 قانون توزیع عادلانه آب و یا بند 2 ماده 10 قانون تغییر کاربری اراضی به صورت غیر مجاز، بوده است.

وی با اشاره به پرونده های مطروحه در بخش قضایی رودبار قصران گفت:  پرونده های زیادی در خصوص زمین خواری از سوی سازمانهای متولی در این بخش قضایی مطرح شده که به سرعت و با دقت کامل در حال بررسی است.

رئیس حوزه قضایی رودبار قصران با اشاره به نحوه تشکیل پرونده های زمین خواری در این بخش قضایی گفت: ما بر اساس گزارشهای مامورین بسیج، گزارشهای تلفنی مردمی، شکایت های سازمانها و ارگانها مثل بخشداری، شهرداری وارد عمل می شویم.

مهرطلب افزود: البته بخشی از پیگیریها را خودمان انجام می دهیم منجر به تشکیل پرونده می شود.