دونالد ترامپ نامزد پیشتاز حزب جمهوریخواه آمریکا هشدار داد اگر با نامزدی نهایی وی برای انتخابات ریاست جمهوری مخالفت شود، احتمال وقوع «شورش» در این کشور وجود دارد.

وی روز چهارشنبه در مصاحبه با سی‌ان‌ان درباره کسب هیات‌های نمایندگی لازم برای حضور در انتخابات ریاست جمهوری ابراز اطمینان کرد.

ترامپ گفت در صورتی که از حضورش در انتخابات ریاست جمهوری جلوگیری شود، «شورش به پا می‌شود».

وی تاکید کرد: «فکر نمی‌کنم بتوانند بگویند که ما این (فرصت) را  به دست نمی‌آوریم. فکر می‌کنم (در این صورت) شورش به پا شود... من نماینده میلیون‌ها تن از مردم هستم.»

این میلیاردر اهل نیویورک در حالی به بیان این اظهارات پرداخت که اخیرا در رقابت‌های درون حزبی در ایالت‌های فلوریدا، ایلینوی و کارولینای شمالی پیروز شده است.

نامزد جنجالی حزب جمهوریخواه که اظهارات اسلام‌ستیزانه و خشونت‌بارش انتقاد بسیاری از مقامات، کارشناسان و شخصیت‌های سیاسی آمریکا را در پی داشته است، پس از اطلاع از آراء در جمع هوادارانش گفت: «عصر فوق‌العاده‌ای بود. این یک عصر فوق‌العاده بود.»

آمار روز چهارشنبه (26 اسفند) از رقابت‌های درون حزبی جمهوریخواهان حاکی از آن است که ترامپ تاکنون 621 هیات نمایندگی را از آن خود کرده است.

با وجود این، ترامپ هنوز نتوانسته است به تعداد هیات‌های نمایندگی لازم – که 1237 عدد است – دست یابد؛ موضوعی که کار او را در مجمع نهایی حزب برای معرفی نامزد نهایی جمهوریخواهان دشوار می‌کند.

براساس تازه‌ترین گزارش‌ها ترامپ برای پیروزی نهایی در انتخابات مقدماتی آمریکا می‌بایست آراء حدود 60 درصد از هیأت‌های نمایندگی باقی‌مانده را کسب کند.