پیشنهاد رژیم صهیونیستی به پوتین برای تجزیه سوریه

 رادیو رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه اعلام کرد که "ریون ریولین" رئیس رژیم صهیونیستی در سفرش به مسکو از ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه خواهد خواست که تلاش کند هرگونه راه حلی درباره آینده سوریه، باعث تقویت جایگاه ایران نشود.

به نوشته سایت عربی24، رادیو رژیم صهیونیستی افزود: ریولین به پوتین ابلاغ خواهد کرد که اگر مسکو در طرح خود برای تجزیه سوریه براساس نظام فدرالی موفق شود، این تقسیم باید براساس منافع اسرائیل باشد؛ نه منافع ایران!

از سوی دیگر، شبکه دوم تلویزیون رژیم صهیونیستی نیز فاش کرد: بنیامین نتانیاهو نخست وزیر و فرماندهان ارتش و اطلاعات اسرائیل سوالات زیادی را به ریولین داده اند که در دیدارش با پوتین در مسکو درباره ابهامات تصمیم وی و تبعات آن مطرح کنند.

یواریم فاردی مفسر سیاسی شبکه دوم رژیم صهیونیستی که ریولین را در سفرش به مسکو همراهی می کند، تاکید کرد که وی نه تنها بحث امکان سوء استفاده حزب الله و ایران از عقب نشینی روسیه از سوریه و افزایش دامنه نفوذشان را با پوتین بررسی خواهد کرد، بلکه همچنین نگرانی اسرائیل از امکان ایجاد هرج و مرجی را که باعث تهدید عمق راهبردی اسرائیل از سوی گروههای اسلامگرای سنی شود، ابراز خواهد داشت.

فاردی به نقل از محافل سیاسی رژیم صهیونیستی که ریولین را در سفرش به مسکو همراهی می کنند، گفت: روسیه به اسرائیل بارها گفته است که نمی خواهد که ایران و حزب الله از دخالت روسیه در سوریه بهره برداری کنند.

در همین راستا، محافل نخبگان سیاسی و رسانه ای رژیم صهیونیستی به میزان زیادی به گفته های الکسی دوونیک معاون سفیر روسیه در تل آویو پرداختند که تاکید کرده بود روسیه به هیچ وجه ایران و حزب الله را هم پیمان نمی داند؛ درحالی که معتقد است که اسرائیل شریک مهمی برایش در منطقه و جهان به شمار می رود.

رسانه های رژیم صهیونیستی نیز روی تاکید دوونیک در گفت وگو با شبکه دهم این رژیم درباره آینده همکاری بین مسکو و تل آویو و تاکید وی بر اینکه روسیه منافع اسرائیل را در هرگونه اقدامی خواه در منطقه یا سراسر جهان مدنظر قرار خواهد داد، متمرکز شدند.

رسانه های گروهی رژیم صهیونیستی اشاره کردند که وزارت خارجه روسیه به دوونیک گفته است که با اکثر رسانه های این رژیم برای اطمینان دادن به تل آویو درباره رویکردهای مسکو گفت وگو کند.

شایان ذکر است که نتانیاهو از ریولین خواست تا سفر خود به استرالیا را لغو و به جای آن فوری برای به گفته دفتر نتانیاهو، "حفاظت از منافع بسیار راهبردی" اسرائیل به مسکو برود.

روزنامه یسرائیل هیوم که بسیار به دفتر نتانیاهو نزدیک است، نوشت: اسرائیل اشتباه کرد که فرصت آشتی با ترکیه را زیر فشار روسیه از دست داد.

دان مرگلیت در مقاله خود این روزنامه افزود: تل آویو اینکار را از این منظر کرد که روسها در سوریه مدت زیادی باقی خواهند ماند لذا باید منافع آنها را رعایت کنند تا آنها نیز منافع اسرائیل را در مقابل رعایت کنند.

وی افزود: باید اسرائیل تلاش خود برای ترمیم روابط با آنکارا را از سر بگیرد.