آخوندی: بی‌پول‌ترین سال دولت را تجربه کردیم

 عباس آخوندی در جمع مسئولان فرودگاهی کشور با اشاره به این‌که سالی که گذشت بی‌پول‌ترین سال دولت را تجربه کردیم، اظهار کرد: امسال آیین‌نامه قانون مشارکت بخش خصوصی و بانک‌ها در بخش حمل ونقل و زیرساخت‌ها اصلاح و در دولت نیز تصویب شد. با این کار علاوه بر مشارکت بخش خصوصی در آزادراه‌ها امکان مشارکت این بخش در حوزه‌های مختلف حمل ونقل، زیرساخت‌ها و حتی تامین ناوگان فراهم شد.

وی با بیان این‌که صنعت هوانوردی می‌تواند از ظرفیت قانون مشارکت بخش خصوصی در حوزه حمل ونقل برای تجهیز زیرساخت‌ها و تامین ناوگان استفاده کند، تصریح کرد: بعد از این آیین‌نامه در حوزه دریایی نیز مصوبه‌ای در هیئت دولت برای مشارکت بخش خصوصی در بندر چابهار تصویب شد، ضمن این‌که علاوه بر این با مصوبه اخیر هیئت دولت امکان استفاده از قانون مشارکت بخش خصوصی در بخش حمل ونقل و زیرساخت برای اولین بار در حوزه راه‌آهن فراهم شد؛ به طوری که قرار است از این قانون در خط آهن کرمان-سیرجان استفاده شود.

وی با تاکید بر این‌که از این قانون می‌توان در جهت توسعه فرودگاه‌ها نیز استفاده کنیم که تاکنون این امکان فراهم نشده بود، گفت: بنابراین با وجود به تنگناهای مالی امکان استفاده از قانون مشارکت سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در حمل ونقل و زیرساخت‌ها برای بخش فرودگاهی نیز وجود دارد و در سال آینده نیز می‌توانیم به منظور جلب مشارکت عمومی نسبت به اطلاع‌رسانی این موضوع اقدام کنیم.

وزیر راه و شهرسازی در  ادامه سابقه دکتر روحانی در بخش پدافند هوایی را دلیل توجه ویژه وی به موضوع حمل‌ونقل هوایی دانست و گفت: با توجه به اینکه مردم، دولت و مجلس به برنامه‌های وزارت راه و شهرسازی در حوزه هوانوردی واقف هستند، لذا بسیاری از موانع قانونی در این بخش برطرف شده است.