امان‌الله زارع اظهار داشت: احداث پروژه خط لوله انتقال گاز ایران از پارس جنوبی به بغداد جهت تأمین سوخت نیروگاه‌های برق این شهر به پایان رسیده است و در ایام نوروز با حضور رئیس جمهور افتتاح خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: این خط لوله از چهارمله به نفت‌شهر احداث شده است، طول خط لوله 98 کیلومتر، با قطر 48 اینچ و فشار 1050، PSI است که به خط لوله ششم سراسری کشور متصل خواهد شد.

زارع ادامه داد:‌ خط لوله شامل یک ایستگاه لانچه، یک ایستگاه ریسیور، 3 شیر بین‌راهی و یک ایستگاه اندازه‌گیری (میترینگ) است.

به گفته مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر، ارزش پروژه 70 میلیون یورو ارزی و 160 میلیارد تومان ریالی است، کارفرمای پروژه شرکت توسعه مهندسی گاز و پیمانکار قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء است.

وی گفت: پروژه به صورت ‌EPC بوده و توسط گروه تخصصی نیروگستر طراحی شده است.

زارع افزود: اجرای پروژه خط لوله انتقال گاز چهارمله به نفت‌شهر اول مهرماه سال 91 آغاز شد و هم اکنون آماده بهره‌برداری است. عراقی‌ها امیدوار هستند با بهره‌برداری این خط لوله مشکل تأمین برق شهر بغداد در تابستان برطرف شود.

وی ادامه داد: بر اساس پیش‌بینی مدیران شرکت ملی گاز، صادرات گاز ایران به بغداد تا اواخر تیرماه 95 آغاز خواهد شد.

مدیرعامل گروه تخصصی نیروگستر همچنین تصریح کرد: هم اکنون تزریق گاز به این خط لوله به اتمام رسیده است و در ایام نوروز آماده افتتاح توسط رئیس جمهور خواهد بود.