پیام نوروزی رئیس سازمان انرژی اتمی

 رئیس سازمان انرژی اتمی ایران به مناسبت فرارسیدن نوروز و آغاز سال 1395 خورشیدی پیام تبریکی به شرح زیر صادر کرد.

بسم الله الرحمن الرحیم

 

بنا بر گواهی آموزگار پیر تاریخ، نیاکان نیک­اندیش ما در پرتو آراستگی به زیور یکتاپرستی و خردگرایی و با تکیه بر روحیّۀ فضیلت­گستری و دانش­پروری -که ارجمندترین میراث قوم ایرانی است- نقش‌هایی از خود به یادگار نهاده­اند که برای همیشۀ ایّام بر صحیفۀ هستی ماندگار خواهد ماند.

 

بدون تردید، برگزاری جشن­های نوروزی و گرامیداشتِ فرا رسیدن اعتدال بهاری و تعیین آن به عنوان مبدأ گاهشماری ایرانی در دورۀ اسلامیِ حیات ایران زمین، یکی از نقش‌های نامیرایی است که به نمونه و نمادی جاودانی از روحیّه و اندیشۀ اعتدال­گرایانۀ ملّت مسلمان ایران تبدیل شده است.

 

در این میان، آنچه که بر زیبایی و شکوهمندی این آیین خجستۀ ایرانی می­افزاید، اذعان و اعتراف بسیاری از پژوهشگران علم نجوم و اخترشناسی به نبوغ ایرانیان در تدوینِ دقیق­ترینِ تقویمِ برساختۀ نوع بشر است. پس عجب نیست که جوانان برومند این مرز و بوم به پشتوانۀ این گنجینۀ گرانبهای فرهنگی، عزم خود را جزم نموده­اند تا در این برهۀ حسّاس تاریخی، هنگامه­ای دیگر برپا کنند و با استفاده از فضای ایجاد شده در عرصۀ ملّی و بین­المللی به تقویت و تثبیت جایگاه ایران در زمینه­های گوناگون بویژه در حوزۀ علوم و فنون جدید همّت گمـارند.

 

اینجانب ضمن بزرگداشت مقام و منزلتِ بزرگ بانوی عالم، حضرت صدیقۀ طاهره(سلام­اللّه علیها) و با استمداد از انفاس قُدسی آن طائرِ عرش آشیان، فرارسیدن نوروز و آغاز سال 1395 خورشیدی را به یکایک هموطنان عزیز بویژه اعضای خانوادۀ بزرگ و افتخارآفرین صنعت هسته­ای کشور تبریک عرض نموده و از درگاه یگانۀ هستی­بخش مسئلت می­نمایم که به حُرمت سرور بانوان دو عالم، در سال جدید  بر عـزّت و عظـمت ایران اسلامی بیفزاید و باران رحمت بیکران خویش را بر سر ملّت بزرگ ایران نـازل فرمایـد.

 

" از هر کرانه تیرِ دعا کرده­ام روان            باشد کزان میانه یکی کارگر شود "