در پی انتقادهای صریح باراک اوباما رئیس جمهور آمریکا از رژیم عربستان متحد اصلی این کشور در منطقه و معرفی آن به عنوان عامل گسترش  افراط‌گرایی و تروریسم، رسانه‌های سعودی در یک برنامه هماهنگ و هدفمند، دموکرات‌ها و شخص اوباما را هدف حمله قرار داده و در مقابل به تبلیغ جمهوری‌خواهان پرداخته و به صراحت خواستار پیروزی‌جناح بازهای آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری آتی شدند.

الوطن سعودی با تیتر «سازمان هواشناسی سعودی، ادعاهای آمریکا درباره جاری شدن سیل‌های ویرانگر را تکذیب کرد»، نشان داد آسمان روابط مهمترین همپیمانآمریکا در منطقه یعنی آل سعود با کاخ سفید چندان صاف و آفتابی نیست.

این رسانه نوشت سازمان هواشناسی و حمایت از محیط زیست عربستان، ادعاهای نیروی دریایی آمریکا درباره وزش توفان‌های شدید و جاری شدن سیل‌های ویرانگر در کشورهای خلیج فارس و جنوب عراق در برهه کنونی را تکذیب کرد. هواشناسی سعودی اعلام کرد تنها طرفی است که مسئول صحبت کردن درباره وضع آب و هوایی در پادشاهی سعودی است بدون اینکه بر گزارش‌های صادره از سوی طرف‌های دیگر(اشاره به آمریکا) تکیه کند.

القحطانی سخنگوی رسمی هواشناسی عربستان در رد پیش بینی آمریکا گفت سازمان هواشناسی سعودی، تجهیزاتی در اختیار دارد که امکان ارائه اطلاعات دقیق از وضع آب و هوایی پادشاهی را می‌دهد.

القحطانی افزود آب و هوای پادشاهی سعودی وارد فصل بهار شده است که شاهد جریان‌های پرشتاب و گذرا و مرحله انتقالی برای ورود به فصل تابستان خواهد بود. امسال فصل تابستان خیلی زود در پادشاهی آغاز شده است. وی به افزایش تدریجی دمای هوا و ظاهر شدن برخی پدیده‌های جوی سریع و پرشتاب موثر بر مناطق شرقی و مرکزی عربستان به ویژه وزش بادهایی که سبب ایجاد ریزگرد می‌شود، اشاره کرد.

سخنگوی هواشناسی سعودی گفت این پدیده‌های جوی از پیامدهای ورود به فصل تابستان و آغاز ثبات آب و هوای پادشاهی سعودی با افزایش ملموس دمای هوا است و باید به رطوبت در مناطق ساحلی اشاره کرد.

نیروی دریایی آمریکا طی سه سال گذشته بیانیه‌های مشابه امسال صادر کرد و درباره بروز شرایط آب و هوایی غیر طبیعی در کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس که به وزش توفان‌های شدید و بارش باران‌های سیل‌آسا منجر می‌شود، هشدار  داده است.