وارد شانزدهمین سال خشکسالی شدیم

حمید چیت چیان در این باره اظهار داشت: اصلی ترین مسئولیت وزارت نیرو تأمین مطلوب آب و برق برای مردم است و تمامی اقدامات در این وزارتخانه با در نظر گرفتن این اولویت انجام می گیرد.

وی افزود: با وجود تمامی محدودیت هایی که در سال 94 داشتیم توانستیم به گونه ای عمل کنیم که پیک مصرف تابستان سال جاری بدون بروز کمترین مشکل در تأمین آب شرب و برق برای مردم بگذرد.

وزیر نیرو خاطرنشان کرد: در سال 95 نیز اولویت وزارت نیرو تأمین مطلوب آب و برق تابستان است که در این راستا برنامه های مدون تعریف شده برای تأمین آب و برق شهر به شهر کشور داریم.

چیت چیان با بیان اینکه در سال 95 تنش آبی در برخی شهرها و روستاهای ایران ادامه خواهد داشت، گفت: اگرچه میزان بارش ها در نیمه دوم سال 94 نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نسبی داشته اما این افزایش اندک به معنای تمام شدن دوران خشکسالی نیست بلکه متوسط سالانه بارش های کشور نیز از 250 میلیمتر در دهه های اخیر، به حدود 205 تا 210 میلیمتر در سالهای اخیر رسیده است.

وی خاطرنشان کرد: در برخی نقاط کشور وارد شانزدهمین سال خشکسالی شده ایم و این خشکسالی هم خشکسالی اقلیمی را شامل می شود و هم خشکسالی هیدرولوژیکی.

چیت چیان با اشاره به اینکه در حال حاضر 160 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام در بخش آب و برق داریم، تصریح کرد: در تلاشیم با جذب منابع مالی خارجی به تکمیل پروژه های مهم بخش آب و برق کشور سرعت دهیم.