رسانه‌های رژیم‌های مرتجع عربی حاشیه خلیج فارس به ویژه سعودی به سبب کابوس حزب الله، در یک بحران عمیق به سر می‌برند.

کسانی که مقالات، برنامه‌ها، تحلیل‌ها و اخبار رسانه‌های شیوخ نفتی را پیگیری می‌کند، به وضوح مشاهده می‌کند که کابوس حزب الله بر این رسانه‌ها سایه  افکنده و آرامش را از آنها ربوده و دچار روان‌پریشی و جنون شده‌اند.

این رسانه‌ها هر روز حجم عظیمی از اخبار و مقالات و تحلیل‌ها خود را به تخریب وجهه حزب‌الله اختصاص داده، ماشین رسانه‌ای و تبلیغاتی آل سعود چنان هجمه‌ای را علیه مقاومت مردمی حزب الله به راه انداخته‌اند تا با توجه به فرمان اخیر آل سعود مبنی بر جرم و ممنوع بودن هرگونه حمایت از حزب الله در عربستان، موجی از رعب و وحشت را در میان مردم این کشور به راه انداخته و آنها را از دوستی و همبستگی با این جنبش مردمی برحذر دارند.

 

العهد نوشت حالت برخی رسانه‌های آل سعود شبیه مرد شکست‌ خورده‌ای است که در خیابان‌ها هذیان می‌گوید و هدف خود را گم کرده است، هذیان‌گویی در دنباله‌روهای شاهزادگان سعودی و رسانه‌هایشان از جمله عکاظ موج می‌زند که امروز در دروغ بزرگی مدعی شده  است حزب الله  هشت وزیر در کابینه تمام سلام نخست وزیر لبنان دارد.

این روزنامه در تیتری نوشت : هشت وزیر حزب الله از کنفرانس‌های عربی طرد می‌شوند که این وزیران پست‌های وزارت خارجه، فرهنگ، حمل و نقل، انرژی، صنایع، آموزش، وزیران مشاور در امور پارلمان و کار را در اختیار دارند.

العهد نوشت بنا به ادعای عکاظ، اینها هشت وزیر حزب الله در دولت لبنان هستند، آیا جریان 14 مارس لبنان این خبر مهم را شنیده،‌واکنش آنها طی روزهای آینده چگونه خواهد بود؟

برای رد ادعای عکاظ و اثبات این دروغ بزرگ آنها نگاهی کوتاه به ترکیب کابینه تمام سلام نخست وزیر لبنان داریم:

دولت لبنان پس از 10 ماه رایزنی با 24 وزیر به ریاست تمام سلام با حضور گروه‌های سیاسی مختلف تشکیل شد که بر اساس فرمول هشت به سه، یعنی هشت وزیر برای سه گروه شامل هشت مارس، چهارده مارس و هشت وزیر برای رئیس جمهوری، نخست وزیر و ولید جنبلاط تشکیل شده است.

بر خلاف ادعای دروغین عکاظ، وزیر خارجه وابسته به جریان ملی آزاد از گروه‌های مسیحی مهم لبنان، وزیر کار عضو جریان 14 مارس، وزیر فرهنگ وابسته به جریان  المرده، وزیر حمل و نقل عضو جنبش امل، وزیر انرژی عضو حزب الطاشناق، وزیر آموزش وابسته به جریان ملی آزاد بوده و فقط وزیر صنایع و وزیر مشاور در امور پارلمان وابسته به حزب الله هستند.

نگاهی به ترکیب دولت لبنان:

نخست وزیر : تمام سلام، متمایل به جریان 14 مارس

وزیران تیم رئیس جمهوری، نخست وزیر و حزب سوسیالیست ترقیخواه جنبلاط شامل :

1- سمیر مقبل وزیر دفاع و معاون نخست وزیر

2- عبد المطلب الحناوی ، وزیر جوانان و ورزش

3- ألیس الشبطینی، وزیر امور مهاجران 

4- محمد المشنوق، وزیر محیط زیست

5- آلان حکیم، وزیر اقتصاد و تجارت

6- وائل ابو فاعور، وزیر بهداشت

7 - اکرم شهیب‌،وزیر کشاورزی

وزیران جریان هشت مارس:

1- جبران باسیل، وزیر خارجه(فراکسیون التغییر و الاصلاح به ریاست میشل عون)

2- الیاس بو صعب، وزیر آموزش(فراکسیون التغییر و الاصلاح به ریاست میشل عون)

3- ارتور نظریان، وزیر انرژی(حزب الطاشناق)

4- رونی عریجی، وزیر فرهنگ(جریان المرده)

وزیران جنبش امل شامل : 1- علی حسن خلیل، وزیر دارایی 2- غازی زعیتر وزیر حمل و نقل

وزیران حزب الله شامل : 1- محمد فنیش، وزیر مشاور دولت در امور پارلمان  2- حسین الحاج حسن وزیر صنایع

وزیران جریان 14 مارس(جریان وابسته به غرب و رژیم آل سعود)

1- اشرف ریفی، وزیر دادگستری که اخیرا استعفا کرد.

2- نهاد المشنوق، وزیر کشور

3- رشید درباس، وزیر امور اجتماعی

4- بطرس حرب ، وزیر ارتباطات

5- سجعان قزی، وزیر کار

6-رمزی جریج، وزیر اطلاع رسانی

7-میشل فرعون، وزیر گردشگری

8-نبیل دوفریج، وزیر مشاور در امور توسعه اداری

بر خلاف این ادعا و گاف بزرگ رسانه‌ سعودی، حزب الله تنها دو وزیر در کابینه تمام سلام دارد به نام‌های محمد فنیش، وزیر مشاور دولت در امور پارلمان و  حسین الحاج حسن وزیر صنایع و این دروغ‌گویی صحت اظهارات اخیر سید حسن نصرالله رهبر مقاومت لبنان را نشان داد که آل سعود جام کینه‌هایش را جرعه به جرعه سر می‌کشد.