بر اساس آخرین آمار منتشره توسط نوآوران امین در پایان سال ۱۳۹۴ متوسط شاخصP/E برابر با ۷.۷۴ مرتبه و متوسط شاخصP/B برابر با ۲.۰۳ مرتبه گزارش گردیده است.
حال با این مرور کوتاه بر سال ۱۳۹۴ به بررسی برخی از شاخص های منحصر به فرد سال ۱۳۹۵ می پردازیم. سالی که می توان در صورت داشتن استراتژی مشخص سرمایه گذاری، بازدهی مناسب کسب نمود. 
۱. شرایط مثبت پسا برجام و برطرف شدن تحریم ها و در نتیجه کاهش هزینه تامین مالی شرکتها و افزایش سطح سودآوری شرکتها که به مرور در سال جاری نمایانگر می شود، قابل به ذکر اینکه در اکثر بودجه های اعلام شده توسط شرکتها این آثار احتمالی تقریبا ملاحظه نگردیده است. 
۲. کاهش سود سپرده بانکی و تاثیر مستقیم هم از منظر کاهش متوسط نرخ هزینه تامین مالی و کاهش  توجه به بازار پول به عنوان بازار موازی 
۳. کاهش نرخ بازده بدون ریسک ( از جمله سود سپرده بانکی و اسناد خزانه دولتی) و در نتیجه افزایش شاخصP/E بازار سرمایه
۴. افزایش بهای نفت در انتهای سال ۱۳۹۴ و تثبیت آن در کانال ۴۰ دلار و امید به ادامه روند صعودی آن در میان مدت 
۵. ادامه رکود در بازار مسکن به عنوان بازار موازی خصوصاً توجه به قوانین جدید مالیاتی مرتبط با حوزه مسکن
۶. افزایش مراودات بین المللی در سطوح مختلف از جمله سطح مشارکت با برندهای بین المللی 
۷. بهبود نسبی قیمت فلزات اساسی و کانی های فلزی 
۸. توجه سیاسیون و مقامات عالی رتبه نظام به مباحث اقتصادی در سال جاری و نیم نگاهی به انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۳۹۶. به عبارت دیگر سالهای ۹۵ و ۹۶ سالهای خروج کشور از رکود و بهبود معیشت و بهبود فضای کسب و کار می باشد.
 
بر اساس شواهد فوق می توان با دید میان مدت و بلند مدت به بازار سرمایه به عنوان بازاری پربازده در سال ۱۳۹۵ نگاه کرد. 
شرکت پردازش اطلاعات و مشاور سرمایه گذاری نوآوران امین دارنده مجوزهای پردازش اطلاعات و مشاور سرمایه گذاری از سازمان بورس و اوراق بهادار با برخورداری از کادری علمی و تخصصی بهترین و پربازده ترین توصیه ها را ارائه می کند. 
با شما هستیم با "اقتصاد بر پایه دانایی"
 
در فایل پیوست اولین گزارش پیشنهاد سرمایه گذاری میان مدت در سال ۱۳۹۵ ارائه گردیده است.

 

فایل پیوست: دانلود