اخبار ضد و نقیضی درباره دیده شدن یک شیر در پارک پردیسان در رسانه ها مطرح می شود به طوری که اخبار مربوط به فرار شیر از سوی سازمان آتش نشانی تکذیب شد.

باشگاه خبرنگاران جوان با انتشار خبری اعلام کرد که بعد از ۳ ساعت تلاش، ماموران انتظامی و آتش نشانی، شیر فراری در پارک نهج البلاغه تهران زنده گیری شد، در حالی که این خبر از سوی سازمان آتش نشانی تکذیب شد.

در این خبر آمده است: شیر ماده که دیشب به پارک پردیسان پایتخت منتقل شده بود در حین جابجایی فرار کرد. بعد از ۳ ساعت با حضور ماموران پلیس، اتش نشانی و حامیان حیوانات و متخصصان زنده گیری حیات وحش، سرانجام در پارک نهج البلاغه زنده گیری شد.

این در حالیست که سخنگوی سازمان آتش نشانی با تکذیب خبر فرار شیر از پارک پردیسان جزئیات نحوه انتشار این شایعه را اعلام کرد.

جلال ملکی در تکذیب خبر فرار یک شیر از پارک پردیسان و زنده گیری آن در بوستان نهج البلاغه به پایگاه خبری محیط زیست ایران گفت: شامگاه روز گذشته یک مادر و دختر با مراجعه به نگهبان پارک نهج البلاغه مدعی شدند در ورودی پارک شیر ماده ای را مشاهده کرده اند که در میان درخت ها مخفی شده است. با اعلام موضوع به سازمان آتش نشانی با توجه به حساسیت این موضوع بلافاصله سه اکیپ آتش نشانی برای بررسی به بوستان نهج البلاغه اعزام شدند.

او ادامه داد: اکیپ های آتش نشانی تمامی پارک و ارتفاعات منتهی به بوستان را بررسی و حتی پارک پردیسان را یک بار دیگر جستجو کردند اما هیچ اثری از شیر فراری نبود.

به گفته ملکی، آتش نشانان تا ساعت۳:۳۰ دقیقه بامداد به جستجو در اتوبان ها و ارتفاعات و بوستان های غرب تهران پرداختند، اما هیچ اثری از این شیر وجود نداشت این درحالی است که مسئولان پارک پردیسان پس از مراجعه آتش نشانان نگهداری شیر در این پارک را تکذیب کردند.

به گفته ملکی به جز آن مادر و دختر فرد دیگری شیر را در بوستان نهج البلاغه ندیده است و با وجود سگ های ولگرد بزرگ در آن حوالی احتمال دارد آنها یک سگ را با شیر اشتباه گرفته باشند. هر گونه فرار حیوان از جمله شیر از باغ وحش و بوستان های تهران و زنده گیری آن را تکذیب می کنم.