«جولی بیشاپ» وزیر خارجه استرالیا اعلام کرد که دولت این کشور روز پنجشنبه (امروز) از شهروندان خود می‌خواهد درباره ضرورت سفر به شهرهای آنکارا و استانبول در میان افزایش تهدیدات تروریستی برای گردشگران و اتباع خارجی تجدیدنظر کنند.

بنا به گزارش اسپوتنیک، بیشاپ در بیانیه‌ای نوشت: «به دنبال کشته شدن بیش از 80 نفر در چهار بمب‌گذاری جداگانه انتحاری در استانبول و آنکارا در سال 2016، توصیه سفر مجدداً صادر می‌گردد. گروههای تروریستی همچنان به حملات بیشتر از جمله هدف قرار دادن گردشگران  و اتباع غربی تهدید می‌کنند. 

توصیه‌های جدید برای سفر به ترکیه در آستانه روز آنزاک (ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند) در شبه‌جزیره «گالیپولی» ترکیه مطرح شده است. این جشن‌ها روز 25 آوریل برای بزرگداشت اعضای ارتش مشترک استرالیا و نیوزلند که در گالیپولی علیه امپراطوری عثمانی در طول جنگ جهانی اول مبارزه کردند، برگزار می‌شود.

وزیر خارجه استرالیا تأکید کرد که «کانبرا» از هرگونه تهدیدات خاص در طول مراسم روز آنزاک بی‌خبر است اما از شهروندان استرالیا می‌خواهد که هرگونه زمان عبور در استانبول و کانبرا را به حداقل برسانند.

دو حمله تروریستی اخیر در ترکیه ظرف یک ماه به وقوع پیوست. روز 13 مارس، دستکم 37 نفر کشته و بیش از 125 نفر دیگر در یک ایستگاه اتوبوس در نزدیکی یک میدان مرکزی در آنکارا زخمی شدند و روز 19 مارس، 5 نفر از جمله عامل مسلح در انفجاری در یک خیابان توریستی در استانبول کشته شدند و 36 نفر دیگر نیز زخمی شدند.