سپاهان 2 - ملوان 2/تساوی در لحاظات پایانی

بازی تیم های سپاهان و ملوان که دو نیمه متفاوت داشت در نهایت با تساوی به پایان رسید. سپاهانی ها که در فاصله سه دقیقه مانده به پایان از روی نقطه پنالتی به گل برتری رسیدند در برابر ضربه ایستگاهی دیدنی مازیار زارع آچ مز شدند و در نهایت این بازی را هم رضایت به تساوی دادند تا وضعیت شاگردان استیماچ پیچیده تر از گذشته شوند.

 

هفته بیست و چهارم لیگ برتر    ورزشگاه: فولادشهر اصفهان

داور: بیژن حیدری      کمک داوران: جواد مداح و فرید امیدوار

کارت زرد

عزت اله پورقاز (47) از ملوان

وریا غفوری(74) از سپاهان

رضا درویشی(87) از ملوان

لوسیانو پریرا(87) از سپاهان

 

سپاهان اصفهان

 رحمان احمدی، علی احمدی، عبدالله کرمی، حبیب گردانی، وریا غفوری، علی کریمی، رسول نویدکیا، سیناد ایبریچیچ(60 امین جهان عالیان)، حسین پاپی(76 امین منوچهری)، حسین فاضلی(3+90 لئوناردو پادووانی) و لوسیانو پریرا

سرمربی: ایگور استیماچ

 

ملوان بندرانزلی

 سید حسین حسینی، عزت پورقاز، حسین کنعانی، حسین ماهینی، عزیز معبودی،پژمان نوری (62 رضا درویشی)، مازیار زارع، سعید یوسف‌زاده (شهاب کرمی 69)، محمد رضی پور، صادق محرمی و جلال رافخایی

سرمربی: محمد احمدزاده

 

شرح بازی:

 

بازی دراماتیک اصفهان در نهایت با گلی که در دقیقه 5+90 وارد دروازه سپاهانی ها با تساوی دو بر دو به پایان رسید.

اصفهانی ها که برای رسیدن به وضعیت بهتر به سه امتیاز این بازی نیاز مبرم داشتند بازی را هجومی آغاز کردند و از همان دقایق ابتدایی حملات خود را روی دروازه ملوانی ها آغاز کردند، آنها با حملات خود را با در متن قرار دادن پریرا روی دروازه حریف طراحی می کردند.

سپاهانی ها که در اواسط نیمه اول فشار را روی دروازه ملوانی ها به بیشترین حد خود گذرانده بودند و همین موضوع باعث چند اشتباه مدافعان حریف شد و در نهایت یکی از دفع های اشتباه با شوت سرضرب رسول نویدکیا گل اول سپاهانی ها را رقم زد. پس از این گل سپاهانی ها کماکان دروازه ملوان را مدنظر داشتند و به جز یکی دو حمله نصفه و نیمه، باقی زمان بازی را در نیمه زمین حریف خود قرار داشتند و البته از هیچکدام از هجوم های خود نتیجه نگیرفتند تا در نهایت با همان یک گل پا به رختکن بگذارند.

اما در نیمه دوم اوضاع کمی تغییر کرد، البته سپاهانی ها کماکان به حملات خود ادامه دادند اما انزلی چی ها نیز ضدحملات خطرناکی را روی دروازه حریف ترتیب می دادند و در نهایت توانستند در یکی از آنها به گل برسند. پس از این گل سپاهانی ها بازهم با حملات خود به دنبال گل برتری بودند که در نهایت با تصمیم مشکوک داور به یک پنالتی و در نهایت گل رسیدند، گلی که با شوت سرکش زارع در دقیقه پایانی وقت های تلف شده پاسخ داده شد.

دوندگی فوق العاده ملوانی ها در این بازی کاملا به چشم می آمد و به نوعی می توان گفت تمرینات فشرده و با برنامه احمدزاده که روی وضعیت بدنی بازیکنانش کارکرده بود به داد این تیم رسید و بندرنشینان مشکلات خود را با دوندگی بیشتر پوشاندند تا پس از بازی در برابر استقلالی های خوزستان، در برابر سپاهانی ها نیز با تساوی بازی خود را به پایان برسانند.

شرح گل:

سپاهان 1 ملوان 0 (دقیقه 14، رسول نویدکیا) : دفع توپ توسط مدافع ملوانی ها روی خط محوطه جزیمه روی پای رسول نویدکیا فرود آمد و وی نیز ضربه روپای خود را به سوی دروازه ملوان زد، توپی که به زیبایی اولین گل سپاهانی ها را رقم می زند.

شرح گل:

سپاهان 1 ملوان 1 (دقیقه 65 محمدحسین کنعانی) : رضا درویشی تازه به میدان آمده با ضربه سر خود پاس فوق العاده ای را به مدافع پیش تاخته ملوانی ها مهیا کرد و محمدحسین کنعانی که با سرعت از بین مدافعان سپاهان عبور کرده بود پس از حفظ توپ و چندگام حرکت، با یک ضربه دقیق رحمان احمدی را تسلیم خود کرد.

شرح گل:

سپاهان 2 ملوان 1 (دقیقه 87، لوسیانو پریرا) : ضربه ای که به دست رمضانی برخورد کرد در حالی که داور در ابتدا اعتقادی به پنالتی نداشت با پرچم کمک داور یک پنالتی برای سپاهانی ها به دنبال داشت و لوسیانو پریرا این توپ را برخلاف جهت دروازه بان ملوان به گل برتری این تیم تبدیل کرد.

سپاهان 2 ملوان 2 (5+90، مازیار زارع) : خطای پشت محوطه جریمه ملوانی ها را در آخرین دقیقه وقت های تلف شده مازیار زارع به زیبایی هرچه تمام تر به طاق دروازه سپاهان چسباند.

 

 

بهترین بازیکن:

 

دو گلزن ملوانان را می توان بهترین بازیکنان این بازی دانست، مازیار زارع که با قدرت جنگندگی خود یکی از عوامل بازی پایاپای ملوانی ها بود پس از خروج نوری، رهبری این تیم را نیز در میانه میدان به دست گرفت و در نهایت گل برتری این تیم را به ثمر رساند. محمدحسین کنعانی نیز علاوه بر حضور در دفاع ملوان، با دوندگی های خود توانست برای تیمش گلزنی کند.

 

دقایق حساس:

دقیقه 6 – اولین فرصت این بازی توسط سپاهانی ها به وجود آمد و سانتر ارسالی بازیکنان این تیم با ضربه سر علی احمدی، اولین خطر را روی دروازه ملوان به وجود آورد اما این توپ از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 17 – ضربه ایستگاهی سپاهانی ها روی دروازه ملوان فرود آمد اما پرواز سیدحسین حسینی مانع از خطرساز شدن این توپ شد.

دقیقه 23 – یک بار دیگر رسول نویدکیا می توانست فولادشهر را غرق شادی کند اما ضربه او را حسینی به خوبی مهار کرد.

دقیقه 38 – علی کریمی پشت محوطه و از فاصله ای دور ضربه محکم خود را روانه دروازه ملوانان کرد اما این توپ با اختلاف کمی از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 45 – پاس پریرا به فاضلی رسید و او نیز با پاس خود پاپی را صاحب توپ کرد اما او در حالی که با دروازه بان ملوان ها تک به تک بود ضربه خود را با بی دقتی از بالای دروازه به بیرون زد.

دقیقه 48 – حمله دیگری از سپاهانی ها روی دروازه حریف صورت گرفت و این بار ضربه کم جان فاضلی را مدافع ملوانی ها از جلوی دروازه بدون دروازه بان دور کرد.

دقیقه 63 – ضربه ایستگاهی ملوانی ها که در موقعیت مناسبی نصیب این تیم شد را علی رضا رمضانی به سمت دروازه سپاهان زد اما این توپ با کمترین اختلاف از بالای دروازه به بیرون رفت.

دقیقه 73 – سپاهانی ها یک موقعیت دیگر درون محوطه ملوانان به دست آوردند اما ضربه احمدی با اختلاف از بالای دروازه حریف به بیرون رفت.

دقیقه 76 – ارسال نویدکیا در شرایط خوبی به فاضلی رسید اما این بازیکن جوان موقعیت فوق العاده خود را با بی دقتی از دست داد.

دقیقه 86 – توپ ارسالی سپاهانی ها روی دروازه ملوان ایجاد موقعیت خطرناکی کرد اما حسینی این توپ را از روی سر مهاجمان حریف دور کرد.

 

اتفاق ویژه:

 

این بازی چند اتفاق ویژه داشت که آنها را با یکدیگر مرور می کنیم:

دو بازیکن اصلی تیم ملوان در این دیدار دچار مصدومیت سخت شدند، ماهینی در حین گرم کردن پیش از بازی و پژمان نوری نیز در حین بازی، هر دو بازیکن پس از مصذومیت نتوانستند به بازی بپردازند.

گلی که ملوانان در دقیقه 87 پذیرفتند روی یک ضربه پنالتی به دست آمد، در حالی که داور میدان اعتقادی به پنالتی نداشت با پرچم کمک خود نقطه پنالتی را نشان داد.

این پنالتی با برخورد توپ به دست مدافع ملوان ملوانی ها به دست آمد در حالی که او دستان خود را جمع کرده بود، در صورتیکه کارشناسان داوری اعلام داشته باشند این توپ پنالتی نبوده، این چندمین دیداریست که ملوانی ها با تشخیص نادرست دروازه خود را باز شده می بینند.