کاهش زمین خواری در استان‌های گیلان و مازندران

ناصر سراج در دیدار نوروزی با مدیران، بازرسان و کارمندان سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به نامگذاری سال 95 از سوی مقام معظم رهبری به‌عنوان «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» گفت: امیدواریم همکاران سازمان بازرسی کل کشور شعار سال را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار داده و بتوانند در پایان سال کارنامه خوبی در این خصوص ارائه دهند.

وی با اشاره به‌ کندی روند امور در ماه آغازین سال گفت: با توجه به شعار سال که اقدام و عمل است، انتظار است هر چه سریع‌تر اجرای برنامه‌ها و امور در دستور کار قرار گیرد، سازمان بازرسی دارای وظیفه خطیر نظارت است و از این جهت باید برای سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌ها الگو عملی باشیم.

وی با اشاره به‌عنوان سال گذشته یعنی «سال، همدلی و هم‌زبانی دولت و مردم» گفت: یک نمونه عینی از همدلی و هم‌زبانی بین دولت و ملت را در رابطه با انتخابات شاهد بودیم و ملاحظه کردیم بیش از 62 درصد از مردم در انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کردند که یک پیروزی بزرگ برای حاکمیت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران محسوب می‌شود.

وی به فعالیت‌ها و دستاوردهای سازمان در سال 94 اشاره کرد و گفت: طی سال گذشته در رابطه با فرامین 24 بندی مقام معظم رهبری گزارش‌های خوبی از سوی سازمان تهیه شد، سازمان بازرسی باید بر اجرای برنامه دولت، نظارت کند که این اقدام انجام و در قالب کتابچه‌ای جمع آوری شد که در جلسه‌ای با حضور آقای نوبخت رئیس دوره‌ای شورای دستگاه‌های نظارتی رونمایی و مورد تأیید وی قرار گرفت.

وی ادامه داد: عملکرد دولت در این زمینه متفاوت بود، پیشرفت دولت در برخی بند‌ها تا 30 الی 40 درصد بود، بر این اعتقادم که سازمان باید در جاهایی که مشمول بندهای فرامین مقام معظم رهبری است دولت را وادار به برنامه‌ریزی کند.

سراج در ادامه گفت: انتظاری که از همکاران سازمان دارم، رعایت نظم و انضباط اداری و اجرای برنامه‌ها با انگیزه و تعهد است، سازمان بازرسی کل کشور مسئولیت سنگینی در قبال مردم دارد و از این طریق باید بکوشیم در برابر مطالبات مردم مسئول و پاسخگو باشیم.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور افزود: همچنین سازمان باید در خصوص تصرفات غیرمجاز بر منابع طبیعی به‌صورت جدی وارد شود، قطعاً ورود سازمان در این حوزه بسیار تأثیر گذار است. هم اکنون در بسیاری از استان‌ها مانند استان‌های مازندران و گیلان سازمان به‌طور جد وارد شده که نتیجه آن کاهش زمین خواری است.

وی در رابطه با ورود سازمان به یکی از شرکت‌های خودروسازی در سال گذشته گفت: گزارش خوبی در سال گذشته در خصوص ورود سازمان به موضوع خلف وعده یکی از شرکت‌های خودروسازی درباره تحویل 15 روزه خودرو به مناسبت دهه فجر رسید.

سراج تأکید کرد: ظاهراً به‌رغم آنکه شهروندان کل مبلغ درخواستی را واریز کرده بودند، شرکت از تحویل خودرو خودداری می‌کرد که با اقدام سازمان بازرسی 6 هزار خودرویی که تحویل داده نشده بود، تحویل داده شد.

وی در پایان گفت:‌ موضوع مهم دیگر در خصوص بیمارستان‌ها است، در برخی بیمارستان‌ها شاهد صف‌های طولانی بیماران هستیم که عموماً از قشر مستضعف هستند، اگر سازمان بازرسی در این حوزه و حوزه‌های دیگر ورود کرده و اوضاع را قرمز کند، قطعاً در انجام درست وظایف افراد، مؤثر خواهد بود.