7 جراحت رایج بسیاری از جراحت ها پیش از آن که اقدام به تماس با اورژانس کنید یا کیلومترها را برای رسیدن به بیمارستان طی نمایید، در خانه قابل بهبود و تسکین هستند.

استرس در هنگام مواجهه با برخی جراحات منجر به گرفتن تصمیم های نادرست و جستجوی بیهوده در متون پزشکی می شود. در عوض می توانید با یادگیری نکاتی ساده، برخی از رایج ترین زخم ها و جراحات را در خانه درمان کنید:

پیچ خوردن قوزک پا: 3 روز اول یک باند فشاری بپوشید. برای چند ساعت در روز قوزک پایتان را بالاتر از سطح قلبتان قرار دهید و برای دوره‌ های 20 دقیقه ‌ای با فواصل 40 دقیقه ‌ای روی قوزک بسته یخ بگذارید. مراقب باشید چون اگر روی پای آسیب‌دیده زیاد راه بروید خطر آسیب دیدن لیگامان وجود دارد.

ضربه توپ به سر: روی ناحیه ضربه دیده بسته یخ بگذارید و مراقب نشانه ‌های ضربه مغزی مانند سردرد، تاری دید، تحریک ‌پذیری، مشکلات حافظه، خواب‌ آلودگی و حساسیت به نور و صدا باشید. اگر استفراغ می کنید یا از حال می روید یا صرفا احساس سرگیجه شدید هنگام راه رفتن دارید، به دنبال مراقبت های پزشکی و کمک باشید.

بریدگی دست: یک حوله تمیز را برای 5 تا 10 دقیقه روی زخم فشار آورید و در همین حال آن را بالا نگهدارید. هنگامی‌که خونریزی متوقف شد، دستتان را زیر آب بگیرید. پماد یا کرم آنتی‌ بیوتیک روی زخم بمالید و آن را پانسمان کنید. اگر خونریزی متوقف نمی ‌شود، اگر دهانه زخم باز شده یا اگر طول بریدگی بیش 1.5 سانتی‌متر است یا روی یک مفصل ایجادشده، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

سوختگی: پوست را زیر آب بگیرید. بعد روی آن کرم آنتی ‌بیوتیک بمالید و پانسمان شلی روی آن بگذارید. گذاشتن بسته یخ با کاهش جریان خون ممکن است ترمیم را به تاخیر بیندازد. اگر سوختگی بزرگ‌ تر از 2 سانتی‌ متر است یا روی یک مفصل امتدادیافته یا تاول زده است، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

خراشیدگی: دست را با آب گرم و صابون بشویید. اگر آخرین مورد زدن واکسن کزاز را به یاد نمی ‌آورید (بیش از 10 سال از زمان واکسن زدنتان می‌ گذرد) به درمانگاه بروید. از محلول پراکسید هیدروژن خودداری کنید. این محلول بیشتر به پوستتان آسیب می ‌زند.

خونریزی بینی: سر را به جلو خم‌ کنید، با فشار دادن روی پره‌ های بینی، سوراخ ‌های بینی‌ را ببندید و این کار را برای 10 تا 20 دقیقه ادامه دهید. به عقب بردن سر باعث می ‌شود خون به درون گلو یا دهان بیاید. اگر خونریزی پس از 10 دقیقه متوقف نشد، به دنبال مراقبت های پزشکی باشید.

نیش زنبور: اگر نیش درون پوست مانده، آن را با وسیله ‌ای مانند کارت بانکی خارج کنید و ناحیه را با آب و صابون پاک‌ کنید. دردتان را با گذاشتن یخ و داروهایی مانند آسپیرین یا بروفن تسکین دهید. اگر دچار مشکل تنفسی شده ‌اید یا زبان یا گلو متورم شده دارید، به دنبال کمک های پزشکی باشید.