سازمان محیط زیست در سال گذشته کارنامه موفقی نداشت/ باد و باران عامل پاکی هوا

گروه اجتماعی-فاطمه آلیا نماینده تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز با بیان اینکه هوای تهران و کلانشهرها در بیشتر روزهای سال گذشته آلوده بوده، گفت: متاسفانه سازمان حفاظت از محیط زیست برنامه ای برای کاهش آلودگی هوا نداشت و ما شاهد اقدامی از طرف این سازمان نبودیم.

وی افزود: چند روزی که هوای تهران و کلانشهرها سالم بود به علت بارش باران و یا وزش باد بود نه عملکرد پیشگیرانه این سازمان.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس با اشاره به بهانه های مسئولین سازمان برای آلودگی هوای تهران و کلانشهرها گفت: رئیس سازمان مذکور در مقطعی ادعا داشت که آلودگی هوا ناشی از بنزین تولید داخل است که با بررسی های صورت گرفته از سوی مراجع ذی صلاح از جمله کمیسیون اصل 90 مجلس این ادعا رد شد.

آلیا افزود: به دلیل همین ادعا واردات بنزین صورت گرفت که نه تنها تولید داخل را با مشکل مواجه کرد و باعث خروج سرمایه از کشور شد بلکه بر مشکل آلودگی هوا افزود چرا که مسئولین با این بهانه بدنبال سیاست و برنامه ای برای کاهش آلودگی نرفتند.

وی با بیان اینکه در سال گذشته ما هیچ اقدام مناسب و برنامه جدی از سوی این سازمان برای کاهش آلودگی هوا ندیدیم، تصریح کرد: تعطیلی شهر، مدارس و کارخانجات راهکار مسئولین برای کاهش آلودگی هوا بود و همین نشان می داد که سازمان هیچ برنامه و سیاستی جامعی برای کاهش آلودگی هوا ندارد.

عضو فراکسیون اصولگرایان مجلس گفت: نه تنها موضوع آلودگی هوای تهران و کلانشهرها، بلکه مسئولیت ریزگردها و گرد و غبار بخصوص در استانهای جنوبی هم  با این سازمان است که شاهد بی توجهی مسئولین به این مساله هم بودیم.

آلیا با تاکید بر اینکه متولی اصلی کاهش آلودگی هوا و مقابله با ریزگردها سازمان حفاظت از محیط زیست است، گفت: این سازمان در سال گذشته کارنامه موفقی نداشت بطوریکه در 365 روز سال گذشته تنها چند روز هوای تهران و کلانشهرها تمیز و سالم بود که این تمیزی هم ربطی به اقدامات سازمان نداشت.