فهم مشترک برای تحقق رشد هشت درصدی در کشور

گروه اقتصادی-مهرداد لاهوتی نماینده مردم لنگرود درمجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار افکارنیوز گفت: بعد از فرمایش مقام معظم رهبری در خصوص برجام، یک فهم مشترک در مجلس نهم بوجود آمد و در نهایت برجام به تصویب رسید.

وی افزود: در حال حاضر ایشان در خصوص رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور تاکیداتی داشتند که در این زمینه هم بین منتخبان مجلس دهم فهم مشترک وجود دارد و قطعا مجلس تلاش می کند تا این رشد محقق شود.

منتخب لنگرود در مجلس دهم تاکید کرد: از طرف دیگر با توجه به نامگذاری امسال بعنوان سال «اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» فهم مشترک برای حل مشکلات اقتصادی و رشد اقتصادی ضرورت می یابد.

لاهوتی تصریح کرد: علاوه بر تاکیدات مقام معظم رهبری، در قانون برنامه ششم توسعه هم این رقم رشد اقتصادی پیش بینی شده است و تلکلیف مسئولین کاملا مشخص می باشد.

وی کاهش واردات و افزایش صادرات را از ضروریات رشد اقتصادی ذکر کرد و افزود:  باید نگاه به واردات کاهش یابد و به سمت افزایش صادرات حرکت کنیم.

سخنگوی کمیسیون عمران مجلس با بیان اینکه در سال گذشته تراز واردات و صادرات خوب بود، افزود: 50 میلیارد دلار صادرات و 50 میلیارد دلار واردات داشتیم اما در عین حال 25 میلیارد دلار هم کالا به کشور قاچاق شد. این بدان معناست که در مجموع 75 میلیارد دلار واردات داشتیم.

لاهوتی تاکید کرد: باید تراز صادرات از تراز واردات و قاچاق پیشی بگیرد تا رشد اقتصادی مد نظر محقق شود.

وی با بیان اینکه در حال حاضر کارخانجات در کشور با 20 درصد ظرفیت مشغول فعالیت هستند، تصریح کرد: یکی از دلایل همین امر سهولت در امر واردات است.

منتخب لنگرود در مجلس دهم اضافه کرد: امیدواریم با توجه به فهم مشترک ایجاد شده و تکلیف رهبری، نرخ 8 درصد تحقق یابد و مشکلات اقتصادی بخصوص معضل بیکار و ایجاد شغل حل و فصل شود.

لاهوتی گفت: قطعا در مجلس دهم برای تحقق این میزان رشد برنامه ریزی خواهد شد و نمایندگان این مجلس در راستای فرمایشات رهبری قوانین مورد نیاز را تصویب خواهند کرد.