اوباما: اقتصادایران امنیت می‌خواهد نه موشک

صدای آمریکا اوباما در یک نشست خبری در واشنگتن خطاب به ایران مدعی شد اقتصاد امنیت می‌خواهد نه آزمایش موشک و دادن سلاح به حزب‌الله.

اوباما گفت ایران اکنون به خاطر توافق هسته‌ای می‌تواند از مزایای برداشتن تحریم‌ها استفاده کند اما این به رفتار مقام‌های تهران ربط دارد.

رئیس‌جمهوری آمریکا افزود: در هفته‌های اخیر ایران آزمایش موشکی داشت، این کارها باعث نگرانی اقتصاد می‌شود، آیا ایران می‌خواهد این پیام را بدهد؟

این اظهارات در حالی است که آمریکا بزرگ‌ترین تولیدکننده و آزمایش‌کننده کاربر انواع تسلیحات است و اوباما اگر در ادعای خود صداقت داشته باشد، باید به جای نسخه‌پیچی برای دیگران، برای کاهش بدهکاری رو به تصاعد دولت آمریکا- رقم 19 هزار میلیارد دلار که رکوردی بی‌نظیر در جهان است-  و رفع گرفتاری‌های اقتصادی بزرگ رژیم و مردم آمریکا از طریق کاهش بودجه‌های هنگفت نظامی اقدام کند. نیمی از این بدهی 19 هزار میلیاردی در دولت اوباما رقم خورده است.

از طرف دیگر تأمین امنیت ملی و قدرت بازدارندگی در برابر دشمنان، ضرورت هر نوع جنگ سیاسی و امنیت اقتصادی که بدون تسلیحات قدرتمند نظیر موشک‌های بازدارنده محقق نمی‌شود  همچنان که در سال 59 همین فقدان باعث گستاخی صدام و هم‌پیمانانش در حمله به ایران و ویرانی زیرساخت‌های اقتصادی شد.