باید در تقویت بنیه موشکی مُصر باشیم/ غرب نمی خواهد ایران امنیت‌ساز منطقه باشد

علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک به مناسبت آغاز سال جدید به مردم ایران و نمایندگان مجلس در سخنانی گفت: امیدوارم خداوند امسال را برای مردم عزیز و ملت ایران قرین سعادت قرار دهد.

وی افزود: شکوه نوروز که در سفرهای زیارتی و تفریحی بسیاری از مردم دیده می‌شد با وظیفه‌شناسی خدمتگذارانی از نیروی انتظامی و وزارتخانه‌های راه و بهداشت و هلال احمر و نیز سازمان میراث فرهنگی و محیط زیست همراه بود؛ به خصوص نیروهای مسلح که امنیت کشور را فراهم کردند و این در شرایط بسیار پرماجرای منطقه که اقدامات تروریستی مختلفی را در ترکیه، پاکستان، عراق و بلژیک شاهد بودیم، انجام شده است.

رئیس مجلس ضمن تقدیر از زحمات همه دستگاه‌ها و نیروها برای برقراری امنیت در کشور در طول نوروز اظهار داشت: بی‌تردید برای نظام و ملت ما مایه مباهات است که ایران عزیز در این شرایط سخت امنیتی منطقه به فضل الهی از امنیت پایداری برخوردار است و حصول این نعمت در پناه همبستگی ملت در دفاع از آرمان‌های انقلاب و استواری در این راه و هدایت‌های رهبر معطم انقلاب و قدرت دفاعی و امنیتی کشور به دست آمده است.

لاریجانی با تاکید بر اینکه ما با ملت‌های حادثه‌دیده تروریستی اظهار همدردی می‌کنیم، با طرح این سوال که چه باید کرد و از دست چه کسی باید نالید، افزود: این فجایع نتیجه جهالت، نامردی و شقاوت بسیاری از کشورهای غربی و عربی منطقه است که در سال‌های گذشته به طمع استفاده ابزاری از تروریست‌ها به ایجاد و تقویت آنها پرداختند و امروز با حجم زیاد و متنوع این موجودات خطرناک مواجه شدند.

وی تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران از سال‌ها پیش این خطر را درک کرد و به دیگران گوشزد کرد و در حد استطاعت خود با این گروه‌های تروریستی مبارزه کرد و امروز هم به دولت عراق و سوریه در مبارزه با تروریست‌ها کمک می‌کند تا اولا امنیت کشور حفظ شود و ثانیا شر تروریست‌ها از سر سایر مسلمانان رفع گردد.

رئیس مجلس همچنین اضافه کرد: باید در این نکته دقت کرد که روحیه مجاهدانه و توانمندی‌های دفاعی عامل اصلی ثبات و امنیت پایدار ما و قدرت ما در سرکوب تروریست‌ها است، بهانه‌جویی‌های برخی کشورهای غربی در مسئله اخیر موشکی ایران گرچه ناشیانه و از نظر حقوقی بی‌مقدار است، اما از سیاست درازمدت آنها حکایت می‌کند که نمی‌خواهند جمهوری اسلامی مقتدر و امنیت‌ساز منطقه باشد، به همین جهت باید در تقویت بنیه دفاعی کشور مخصوصا در بُعد موشکی مُصر باشیم.

لاریجانی در ادامه سخنانش با اشاره به تاکیدات رهبر معظم انقلاب در ابتدای امسال فقط توجه به مسائل اقتصادی در کشور گفت: رهبر فرزانه انقلاب اسلامی در طلیعه سال نو توانمندی اقتصادی را اولویت اول کشور دانستند که تشخیصی بسیار دقیق و سنجیده‌ای است.

وی ادامه داد: امروز ایران از قدرت بازدارندگی دفاعی خوبی برخوردار است و دارای جمعیت مناسب، منابع غنی و نیروی انسانی کارآمد است، نقطه آسیب‌پذیر کشور در ناکارآمدی اقتصادی است.

رئیس مجلس تاکید کرد: رهبر معظم انقلاب به درستی اولویت کشور را در اقتصاد مولد و زاینده دانستند که در پناه اقتصاد مقاومتی این توان حاصل می‌شود، مجلس شورای اسلامی این مسیر را تنها راه حل مشکلات کشور می‌داند و در سال‌های اخیر قوانین مهمی را برای رونق تولید و بهبود فضای کسب و کار به تصویب رساند که می‌تواند تسهیلات مناسبی را جهت اجرای اقتصاد مقاومتی به دولت ارائه کند.

لاریجانی با بیان اینکه مجلس به موضوع اقتصاد مقاومتی در بودجه امسال توجه ویژه دارد، اظهار داشت: ما در مجلس تلاش خواهیم کرد که بودجه سال آینده در جهت رونق تولید و فضای کسب و کار فرصت‌های جدیدی ایجاد کنیم.

به گزارش تسنیم، وی همچنین در بخش دیگری از سخنانش به موضوع درگیری کشورهای آذربایجان و ارمنستان بر سر مسئله قره‌باغ اشاره کرد و گفت: این درگیری‌ها نگرانی‌های جدیدی را در منطقه ایجاد کرده است، درجه بحران در منطقه به قدری بالا رفته که جنگ جدید را برنمی‌تابد، لذا از پارلمان‌ها و دولت‌های آذربایجان و ارمنستان می‌خواهیم با خردمندی بر آتش‌افروزی جدید مسلط شده و از طریق مذاکرات مناقشات فیمابین راحل کنند.

رئیس مجلس اضافه کرد: حادثه دیگری که در ماه‌های اخیر تامل‌برانگیز شده، بحران امنیتی در فلسطین است که نشانگر این است که جوانان فلسطینی از فشار بی‌حد رژیم صهیونیستی تحمل خویش را از دست داده‌اند و با سلاح سرد به دفاع از خود و مبارزه با صهیونیست‌ها پرداخته‌اند و با همین روش جدید آرامش را از صهیونیست‌ها ربوده‌اند.

لاریجانی اضافه کرد: اضطراب رژیم صهیونیستی از کشته‌هایش، امیدواری را در این روش مبارزه افزون کرده است و افسوس در شرایطی که سعودی‌ها با مدرن‌ترین سلاح‌ها، بمب‌های متنوع را بر سر مردم مسلمان یمن فرود می‌آورند، ملت فلسطین باید با چاقو از خود دفاع کنند، البته این همت پرهزینه در آن بی‌غیرتی پرماجرا شرف دارد و پیروزی از آنِ ملت شجاع فلسطین است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی پیروزی‌های اخیر ملت و دولت سوریه را در مبارزه با تروریست‌ها که منجر به آزادسازی مناطق مهم در این کشور شد را تبریک می‌گوید و امیدواریم این تحولات عمیق میدانی معارضین سرخوش مذاکرات کذایی صلح سوریه را از دامگه شیاطین غرب و عرب به خود آورد.