ترامپ، کری و اوباما را «بچه» خواند

نامزد پیشتاز و جنجالی جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ادامه مخالفت‌ها با برجام، رئیس‌جمهوری آمریکا را به علت توافق هسته‌ای ایران و گروه 1+5 مسخره کرد.

رئیس‌جمهوری آمریکا در نشست خبری بامداد شنبه(دیروز) بدون توجه به اقدامات عملی ایران برای اجرای برجام گفت که تهران برای پایبندی به «روح» توافق هسته‌‌ای باید آنچه به گفته وی «اقدامات تحریک‌آمیز» است را متوقف کند.

نامزد پیشتاز جمهوریخواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا ضمن مسخره کردن رئیس‌جمهوری این کشور به دلیل اظهارات اخیرش درباره برجام گفت: «می‌شنوم که اوباما خیلی از ایران ناراحت است چون او حس می‌کند آنها به روح توافق(برجام) پایبند نبوده‌اند. او واقعاً فکر می‌کرد چه اتفاق کوفتی قرار بود بیافتد؟ او شبیه به کودک است».

به گزارش «جوئیش اینسایدر»، دونالد ترامپ که بارها مخالفتش را با برجام اعلام کرده، در اظهارات جدید ادعا کرد که ایران به تعهداتش عمل نکرده است.

او در ادامه مسخره کردن اوباما گفت: «آنها(ایران) در همان روز اول( از عمل به تعهداتشان در برجام) قصور کردند. ما چطور این مرد(اوباما) را به عنوان رئیس‌جمهور داریم این بسیار خجالت‌آور است».

دونالد ترامپ افزود: «عمر این توافق، دو ثانیه است. هنوز جوهر توافق خشک نشده بود که آنها از روسیه موشک خریدند و در حال آزمایش موشک ها بودند و هیچ اهمیتی به او(اوباما) نمی‌دهند».

نامزد پیشتاز جمهوریخواهان همچنین تاکید کرد که هیأت مذاکره ایران در گفتگوهای هسته‌ای، «از نظر ذهنی» از وزیر خارجه آمریکا سوء استفاده کردند. ترامپ همچنین جان کری را «بچه» توصیف کرد.