خطر کلاهبرداری داروخانه های آنلاین

سرهنگ"حسن محمدنژاد" رئیس پلیس فتا مازندران، با بیان این مطلب گفت: این تقلب و کلاهبرداری شامل محصولات و خدماتی است که از دید مردم مجاز به نظر می رسند و می توانند جایگزین روش های درمانی و طبی باشند.

 

وی افزود: کلاهبرداران، قربانیان خود را با شیوه های مختلف متقاعد به خرید محصول و یا خدمات خود می کنند. و در بعضی موارد با بیان این که قیمت محصول آن ها در مقایسه با دیگر کالاها و شیوه های پزشکی بسیار پایین تر است، فرد را راضی به خرید می کنند.

سرهنگ محمدنژاد خاطر نشان کرد: این افراد در برخی موارد با اشاره به نتایج درمانی معجزه آسا و شگفت انگیز محصول، خریدار را فریب داده و از وی کلاهبرداری می کنند.

 

رئیس پلیس فتای مازندران،افزود:نوع دیگری از کلاهبرداری های درمانی مربوط به داروخانه های آنلاین جعلی است، که به ارائه برخی داروهای بدون نسخه می پردازند.

وی افزود:داروهایی که اکثراً تقلبی و یا تاریخ گذشته هستند، داروهایی که فرد پس از مصرف آن ها نه تنها بیماری اش بهبود پیدا نکرده، بلکه با عوارض و مشکلات جدید روبرو شده است و همچنین بیماری قبلی او نیز تشدید پیدا کرده است. در این گونه موارد باز پس گیری پول و پیدا کردن فروشنده ای که شما آن را از طریق اینترنت پیدا کرده اید و اطلاعات کاملی از آن در دست ندارید،با تلاش و پیگیری کارشناسان پلیس فتا شناسایی می شوند.

سرهنگ محمدنژاد با هشدار به شهروندان، عنوان داشت:خرید آنلاین محصولات و خدمات پزشکی و درمانی از افراد شیاد و کلاهبردار، علاوه بر این که باعث می شود محصولات و خدمات بی کیفیت، تقلبی و بلا استفاده دریافت کنید.شما را با این خطر مواجه می سازد که هنگام پرداخت آنلاین در سایت این افراد، ممکن است اطلاعات هویتی و کارت بانکی شما مورد سوءاستفاده قرار بگیرد و از حساب شما برداشت غیر قانونی صورت بگیرد.

وی عنوان داشت: هزاران نوع از محصولات دارویی و بهداشتی تقلبی و بی کیفیت برای فروش از طریق تبلیغات اینترنتی، پیامکی، ماهواره ای و ... وجود دارد. مهم ترین عامل و بهترین توصیه برای این که گرفتار افراد سود جو و کلاهبردار نشویم این است که در موقع خرید این گونه محصولات بسیار دقت کنیم و با احتیاط عمل کنیم.