کلاهبرداری با استفاده از ابزار تبلیغی شبکه های اجتماعی در اراک

سرگرد "مصطفی نوروزی" رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی  در این باره گفت: مدتی پیش شهروندی اراکی با ارائه برگ شکوائیه ای به پلیس فتا اعلام داشت به منظور تبلیغ و فروش محصولات تولیدی پس از مراجعه به یک صفحه از شبکه های اجتماعی ، درخواست درج آگهی فروش محصولات خود را به مالک صفحه ارائه می دهد.

 

نوروزی اظهار کرد: در صحبت های انجام شده بین شاکی و مالک صفحه، قیمت صفحه توافق شود و در مرحله نخست، مالک صفحه مبلغ دو میلیون ریال از شاکی دریافت می کند که بعد از آن هیچ گونه اقدامی برای تبلیغ محصول انجام نمی گیرد.

وی ادامه داد: با توجه به اظهارات شاکی، تحقیقات تخصصی کارشناسان پلیس فتا آغاز شد و در مدت زمانی کوتاه، متهم که ساکن یکی از استان های همجوار بود، شناسایی شد.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی استان مرکزی افزود: با هماهنگی دستگاه قضایی تیمی از ماموران انتظامی به محل سکونت متهم اعزام شدند و وی را دستگیر و برای تکمیل تحقیقات به پلیس فتا استان انتقال دادند.

نوروزی گفت: در بازرسی از محل سکونت این فرد، نیز تجهیزات و ادوات رایانه ای نیز که برای اعمال مجرمانه استفاده می شد کشف شد.

وی بیان کرد:با ادامه بازجویی های انجام شده، متهم به چندین فقره کلاهبرداری در شبکه های اجتماعی اعتراف کرد که ادامه تحقیقات تکمیلی از وی همچنان ادامه دارد.

نوروزی از شهروندان خواست به منظور جلوگیری از هرگونه سوء استفاده ،مخاطرات فضای مجازی را جدی گرفته و در این فضا به هر کسی اعتماد نکنند.