میرزا حسین کشاورزی، نیک اندیشی که نامش در تاریخ زرندیه ثبت شد

در گذر زمان انسان هایی پیدا می شوند که با احساس مسئولیت نسبت به هم نوع خود برای رفع مشکلات آنها از هیچ کوششی دریغ نمی کنند و تاریخ نیز نام آنها را برای همیشه در دل خود ثبت می کند.

 

حسین، فرزند علی، معروف به حاج میرزا حسین کشاورزی در سال 1260 هجری خورشیدی در روستای آسیابک شهرستان زرندیه متولد شد.

 

میرزا حسین در طول حیات خود دوبار به خانه خدا مشرف شد که دومین بار صرفا برای همراهی مادر در سفر حج، عازم بیت الله الحرام شد که هر دوبار سفر با شتر انجام شد.

 

می گویند در اواخر دهه 20، کچلی، اسهال خونی و تراخم باعث مرگ کودکان در منطقه زرند (شهرستان زرندیه) می شد و به دلیل نبود بیمارستان در منطقه مردمان بی بضاعت نمی توانستند برای نجات کودکان خود کاری انجام دهند.

 

میرزا حسین که در آن دهه، پیر مردی 60 ساله بود با اندک سواد مکتبی و درک و شناخت بالا از اوضاع منطقه خود، تصمیم گرفت از خود یادگاری به جای بگذارد که سال های سال محلی برای درمان بیماران و دردمندان باشد و با اندوخته خود و اهدای زمین 2 هکتاری، درمانگاهی در زادگاهش آسیابک احداث کرد.

 

 

 

مرحوم عبدالله کاضمی یکی از ساکنین آسیابک نقل کرده است که روزی از سر زمین به روستا برمی گشتم که متوجه شدم کارگران مشغول ساخت بیمارستان هستند و میرزا حسین در سایه دیوار نشسته است، سلام کردم و گفتم حاج میرزا خسته نباشی، در جواب گفت: خستگی من زمانی در می رود که اولین بیمار به این درمانگاه مراجعه کند، مداوا شود و از آن خارج شود.

 

در 19 بهمن 1349 حسین کشاورزی، نیکوکاری که برای رضای خدا و دستگیری از مردم اقدام به احداث درمانگاه آسیابک کرد، به دیار باقی شتافت و نام خود را برای همیشه در تاریخ زرندیه ماندگار کرد.

 

با گذشت زمان و پیشرفت و ساخت و ساز، این درمانگاه به بیمارستان شهدای آسیابک تبدیل شد و با گذشت 70 سال هر روز شاهد مراجعه مردم شهرستان زرندیه برای درمان بیماری های خود به این بیمارستان هستیم.

 

براستی که اندیشه نیک داشتن و دستگیری از مردم و قدم برداشتن برای رضای خدا، اینچنین نام نیک را در دفتر تاریخ ماندگار می کند.

 

سعدیا مرد نکونام نمیرد هرگز     مرده آن است که نامش به نکویی نبرند

 

شادی روح مرحوم حاج میرزا حسین کشاورزی، بانی احداث بیمارستان شهدای آسیابک شهرستان زرندیه صلوات.