استعفا به جرم نقض تحریم های ایران!

رسانه آمریکایی خبر داده که به دنبال «توافق» واشنگتن و پکن، سه مدیر ارشد از جمله مدیرعامل شرکت بزرگ چینی متهم به نقض تحریم‌های ایران از سمت خود کنار می‌روند.

اواسط اسفندماه سال گذشته بود که رسانه‌های غربی، از تصمیم وزارت بازرگانی آمریکا برای تحریم یکی از بزرگترین شرکت‌های تجهیزات ارتباطی چین به دلیل نقض ادعایی تحریم‌های آمریکا علیه ایران، خبر دادند.

به گزارش این رسانه‌ها محدودیت‌هایی که واشنگتن قصد داشت علیه شرکت «زد.تی.ای» (ZTE) اعمال کند، خرید اجناس آمریکایی از سوی این شرکت را دشوار می‌کند، چراکه از این پس تحویل هر قطعه ساخت آمریکا به این شرکت، باید با مجوز دولت آمریکا انجام شود.

چهارم فروردین دولت آمریکا رسما ممنوعیت‌های صادرات پیشتر وضع‌شده علیه یک شرکت بزرگ ارتباطی چین که به نقض تحریم‌های ایران متهم شده بود را به طور موقت و سه ماه رفع کرد (جزئیات بیشتر اینجا).

حالا روزنامه آمریکایی از تغییر سه تن از مدیران ارشد این شرکت بزرگ چینی از جمله مدیرعامل آن به دنبال «توافق آمریکا و چین» خبر داده است.

وال استریت ژورنال در این باره نوشت: «جایگزینی سه مدیر ارشد زد.‌تی.‌ای و تغییرات در این شرکت، بخشی از توافق با وزارت بازرگانی آمریکا برای برداشتن موقت تحریم‌های تجاری است».

این روزنامه به نقل از منابع مطلع خبر داده که قرار است روز سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری مدیران شرکت چینی دیدار و سه مدیر ارشد زد.‌تی.‌ای از جمله مدیر آن را تغییر می‌دهند

به گزارش وال استریت ژورنال، قرار است «شی لیرونگ» مدیر این شرکت به همراه «تیان ونگوئو» و «کیو ویژائو» معاونان او استعفا دهند و انتظار می‌رود که «ژائو شیان مینگ» مدیر جدید این شرکت بزرگ چینی شود.

گفته شده دلیل تغییرات این سه مدیر ارشد شرکت زد.‌تی.‌ای، دخالت و شرکت آنها در موضوعات مربوط به نقض تحریم‌های ایران بوده است.