فعالیت قریب به 4 هزار تعاونی در استان زنجان

احمد غریوی ظهر امروز در دیدار با اعضای اتاق تعاون استان اظهار کرد: تعاونی‌ها نقش به‌سزایی در ایجاد اشتغال و کاهش میزان بیکاری جامعه دارند.

وی با اشاره به فعالیت قریب به 4 هزار تعاونی در استان زنجان بیان کرد: برخی از این تعاونی‌ها غیرفعال هستند که سال گذشته نسبت به پالایش آنها اقدام شده است.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به ظرفیت‌های بالقوه بخش تعاون برای اشتغالزایی و تمهیدات اندیشیده شده در استفاده از ظرفیت‌ها در این بخش اظهار کرد: در قانون برنامه پنجم توسعه، سهم تعاون در اقتصاد 25 درصد بود که هنوز این درصد محقق نشده است.

غریوی با بیان اینکه اداره کل تعاون به دنبال تحقق سهم 25 درصدی تعاون در بخش اقتصاد است، تصریح کرد: تعاونی‌ها نقش به سزایی در تحقق شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل دارند.

این مسئول با اشاره به اینکه از طریق استفاده از بخش تعاون می‌‎توانیم ضمن حل مسائل اقتصادی در زمینه رفع بیکاری نیز گام برداریم، افزود: تلاش در راستای حل مشکلات بخش تعاون از دغدغه‌های مهم دولت تدبیر و امید به شمار می‌رود.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با تاکید بر اینکه حمایت از بخش تعاون یکی از سیاست‌های راهبردی دولت در برنامه‌های اقتصادی و اشتغال‌زایی است، اظهار کرد: انتخاب شعار سال از طرف مقام معظم رهبری بسیار هوشمندانه بوده است و در این راستا نیز از ظرفیت تعاونی‌ها استفاده خواهد شد.

غریوی خاطر نشان کرد: شعار « اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل» نباید فقط در حرف باقی بماند و باید توسط دولت و ملت در عمل دیده شود.