بررسی اعتبارنامه مینو خالقی به مجلس محول شود

 علی مطهری امروز (یکشنبه 15 فروردین) در حاشیه نشست علنی امروز مجلس، در جمع خبرنگاران پارلمانی، با اشاره به ابطال آرای مینو خالقی کاندیدای مجلس از حوزه انتخابیه اصفهان، گفت: به نظر من این اقدام غیرقانونی است، البته باید این موضوع موکول به بررسی اعتبارنامه ها در مجلس می شد زیرا اتهاماتی که به وی زدند خیلی محکم نیست.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی، در تشریح دلایل ابطال آرای مینو خالقی از سوی شورای نگهبان، افزود: در این رابطه می گویند که وی در خارج از کشور با مردی دست داده و مصافحه کرده است که البته این موضوع قابل اثبات نیست و اگر کسی دست بدهد و دستکش داشته باشد، اشکالی ندارد زیرا فقها می گویند اگر فرد دستکش داشته باشد اشکال شرعی نداشته و شهید مطهری در کتاب حجاب این موضوع را در آخر کتاب مطرح کرده است، از این رو به نظر من تصمیم شورای نگهبان در ابطال آرای مینو خالقی غیرقانونی است و این موضوع را باید به نظر مجلس موکول می کردند.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا ابطال آرای یک نفر به جای ابطال صندوق های رای توسط شورای نگهبان قانونی بوده است، تصریح کرد: این مطلب نیز برای ما روشن نیست و باید شورای نگهبان در مورد این موضوع توضیحات کاملی را به مجلس بدهد.

مطهری در پاسخ به سوال دیگری مبنی بر این که آیا وزارت کشور می تواند اعتبارنامه خالقی را به مجلس بفرستد، افزود: بله می تواند، البته باید توضیحات شورای نگهبان را بیشتر بشنویم تا بدانیم حرف آنها دقیقا چیست زیرا فقط چند جمله صحبت کرده اند.

وی درباره ضرورت تغییر قانون انتخابات در مجلس دهم، گفت: این موضوع درست است و حتی می توان در همین زمان باقیمانده مجلس نهم، قانون انتخابات را اصلاح کرد زیرا صابون این قانون به تن خیلی از نمایندگان کنونی خورده است.