رشد 7 برابری فروش نوروزی سینماهای استان اصفهان

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان، حسینعلی آقائیان‌زاده با اشاره به فروش فیلم‌های اکران نوروز سال 95 اظهار کرد: سینماهای استان اصفهان با اکران مناسب فیلم‌ها و اقبال خوب مردم سالی پر رونق را در نوروز 95 تجربه کردند.

وی افزود: فیلم‌های «من سالوادور نیستم»، «بادیگارد» و «ابد و یک روز» توانستند رتبه‌های اول تا سوم را در اکران‌های نوروزی استان اصفهان به خود اختصاص دهند.

معاون هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در خصوص میزان فروش سینماهای استان اصفهان در ایام نوروز گفت: میزان فروش سینماهای استان اصفهان در ایام نوروز بالغ بر 500 میلیون تومان شد که این رقم نسبت به مدت مشابه در سال 94 رشد 7 برابری را نشان می‌دهد.

وی یکی از دلایل استقبال خوب مردم از اکران‌های نوروزی را بهینه سازی سالن‌های سینما و جذابیت فیلم‌های نوروزی امسال برشمرد.

آقائیان‌زاده با اشاره به اقدامات این معاونت در سال 94 برای ارتقای هنر سینما در استان اصفهان اذعان داشت: برگزاری نخستین جشن سینمای استان اصفهان و تجلیل از پیشکسوتان و هنرمندان این عرصه، برگزاری جشنواره فیلم فجر استان، تشکیل شورای صدور پروانه ساخت فیلم 90 دقیقه‌ای، راه‌اندازی 8 سالن سینما در استان اصفهان از جمله اقدامات معاونت هنری سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان در سال 94 برای ارتقای هنر سینما در استان اصفهان است.

وی خاطر نشان کرد: از برنامه‌های سال 95 این معاونت راه‌اندازی سالن سینما در شهرستان‌های فاقد سینما از جمله گلپایگان و دهاقان و همچنین حمایت از تولید آثار بلند سینمایی در استان است؛ در حال حاضر استان اصفهان با دارا بودن 20 سالن سینما رتبه دوم کشور را در این حوزه در اختیار دارد.