محمد باقر قالیباف شهردار تهران که در دویست و چهل و هفتمین جلسه شورا در صحن شورا حضور داشت با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری مبنی بر نام گذاری سال 95 به نام سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل، گفت: جنس کار شهرداری تهران بیشتر ماهیت اجرایی و عملی دارد و نمی‌توان کار ستادی برای آن متصور شد. کارهایی که ما انجام می‌دهیم عجین شده با کارهای اجرایی و عملی است.

وی ادامه داد: ما مصمیم که رویکرد اقتصاد مقاومتی را که از سال‌های قبل شروع کردیم با قدرت ادامه دهیم.

شهردار تهران اظهار داشت: در سال 95 توجهمان را در بخش عمرانی معطوف به مترو خواهیم کرد به طوری که در فرصت کمتر از دو سال باقی مانده 100 کیلومتر باقی مانده مترو را به تهران اضافه خواهیم کرد.

قالیباف همچنین افزود: در چند ماه باقیمانده به پایان سال قبل در خط 6 مترو پیشرفت خوبی حاصل شد و با فشار مضاعفی که آوردیم در مراحل خوبی قرار دارد و تا اواسط سال 95 حفاری این خط تمام خواهد شد.

شهردار تهران تاکید کرد: در سال 95 هیچ پروژه‌ی جدیدی را تحت هیچ عنوان را شروع نخواهیم کرد. پروژه‌های نیمه تمام را نیز به اتمام خواهیم رساند.

قالیباف با اشاره به لزوم تمرکز بر سرمایه گزاری بخش خصوصی در پروژه‌های شهرداری گفت: در این بخش که مورد تاکید اعضای شورای اسلامی شهر تهران هم بوده اتفاقات خوبی در راه خواهد بود.

وی بیان داشت: به عنوان نمونه می‌توان گفت که ما شهروند را می‌توانیم با سرمایه گزاری بخش خصوصی توسعه دهیم. ادامه شهر آفتاب را حتماً به بخش خصوصی واگذار خواهیم کرد و در اتوبوسرانی نیز بخش خصوصی را بیشتر به کار خواهیم گرفت همچنان که از مشارکت بخش خصوصی در ناوگان اتوبوسرانی از 65 درصد به 80 درصد رساندیم.

قالیباف تصریح کرد: ما در صدد هستیم بخش خصوصی در حوزه‌های خدماتی ، آی تی و بخش‌های دیگر ادامه دهیم و در این کار مجدانه در حال تلاش هستیم.

شهردار تهران افزود: با توسعه بخش خصوصص سربار هزینه‌ها را کاهش خواهیم داد و این نمود عینی اقدام و عمل در اقتصاد مقاومتی خواهد بود. ما جلوگیری از اسراف و صرفه جویی را سرلوحه کار خود قرار خواهیم داد.

قالیباف سپس با اشاره به چالش اقتصادی گفت: چالش اقتصاد یک موضوع ملی است نه موضوع جناحی و سیاسی و من بارها اشاره کرده‌ام که هر کس با بحث اقتصادی رفتار سیاسی داشته باشد به دور از مردانگی و شرافت رفتار کرده است.

شهردار تهران اظهار داشت : امروز بحث اقتصادی مانند دفاع مقدس و موضوع هسته ای است و همه باید دست به دست هم دهیم و این چالش را از پیش رو برداریم. امام(ره) هم در سال 58 سفارش نموده بودند که من برای آینده‌ی انقلاب نگران مسائل اقتصادی هستم اگر نتوانیم این مسائل را حل کنیم مردم از انقلاب و اسلام رویگردان می‌شوند. بنابراین بحث اقتصادی و فقر بحث مهمی است و همه باید در حل این چالش همت کنم ولو به نفع رقیب سیاسیمان باشد. گرچه من اعقتاد دارم در این زمینه دولت باید گام اول را بردارد.