برد 10 نفره قرمز پوشان در سکوت

پرسپولیس با یک یار کمتر عقب ماندگی یک گله خود را جیران کرد و به پیروزی رسید تا در رده سوم خود را ثثبیت کند.

 

استادیوم آزادی     تماشاگر: بدون تماشاگر

داور: سعید بخشی زاده – حسن یوسفی – علی اکبر عظیم پور – علی صفایی – ناظر: حسین عسگری

 

اخطار:

علی علیپور(32) پرسپولیس

حسین کریمی(45) سیاه‌جامگان

 

اخراج:

سوشا مکانی (59) پرسپولیس

 

پرسپولیس

 سوشا مکانی، لوکا ماریچ، مایکل اومانیا، رامین رضاییان، محمد انصاری، کمال کامیابی نیا، محسن مسلمان، احمد نوراللهی(60 لوبانوف)، علی علیپور(86 مهرداد کفشگری)، امید عالیشاه(88 رضا نورمحمدی) و مهدی طارمی

سرمربی: برانکو ایوانکوویچ

 

سیاه‌جامگان

محمدحسن عین افشار، کیل کنویا، میثم حسینی، مهدی جعفرپور، رضا شربتی، مصطفی احمدی، میلاد نوری، حمیدرضا علی عسگری، علی رضا نقی زاده، حسین کریمی(اولو کورده 55) و ایمان موسوی

سرمربی: فرهاد کاظمی

 

شرح بازی:

پرسپولیسی ها که شروع سردرگم و بدون برنامه ای را داشتند اسیر بازی هجومی و با انگیزه تیم مهمان شدند و در دقیقه پنج تعلل مدافعان و لایی خوردن سوشا مکانی باعث شد تیم مهمان توسط حسین کریمی به گل برتری دست پیدا کند.

بعد از این گل پرسپولیسی ها تلاش کردند به بازیشان نظم بدهند شاید بتوانند خود را به دروازه حریف نزدیک کنند اما نتوانستند بازی مورد انتظار را ارائه دهند اما در دقیقه ۴۱ مهدی طارمی مزد سماجتش را گرفت و توانست با فرار از بین مدافعان سیاه جامگان گل تساوی را به ثمر برساند.

با شروع نیمه دوم اتفاق مثبتی در بازی پرسپولیس رخ داد و این تیم که به نظر می رسید با افت بدنی مواجه شده است، بدون حضور تماشاگرانش انگیزه لازم را نداشت و نتوانست بازی خوبی را از خود ارائه کند. در دقیقه ۵۸ پاس های کوتاه سیاه جامگان پشت محوطه جریمه سرخپوشان با یک پاس عمقی از روی خط دفاعی همراه شد و حمیدرضا علی عسگری را در موقیعت تک به تک قرار داد که سوشا مکانی با بی احتیاطی از دروازه خارج شد و با خطایی که روی وی انجام داد یک پنالتی به حریف هدیه داد و اخراج شد.

پس از چند دقیقه توقف بازی به خاطر ورود لوبانف به زمین، ضربه پنالتی را میثم حسینی برخلاف جهت حرکت این دروازه بان به گل تبدیل کرد. پس از این گل بازهم پرسپولیس حملاتی را روی دروازه حریف انجام داد و در دقیقه ۷۰ همکاری خوب علیپور با طارمی باعث شد علیپور گل دوم را وارد دروازه حریف کند.

پرسپولیس در دقیقه ۸۰ می توانست گل سوم را هم وارد دروازه حریف کند اما ضربه مهدی طارمی را دروازه بان سیاه جامگان به کرنر فرستاد. این ضربه کرنر در یک رفت و برگشت و دو دقیقه بعد منجر به گل سرخپوشان شد. در دقیقه ۸۲ ارسال امید عالیشاه ازز جناح چپ را مهدی طارمی با ضربه سر به گل سوم سرخپوشان تبدیل کرد.

 

برترین بازیکن زمین:

مهدی طارمی با به ثمر رساندن دو گل تیمش نقش پررنگی در این برد از خود به جا گذاشت و بعد از هفته ها نیز موفق شد در ترکیب پرسپولیس گل بزند. طارمی که بعد از نیمکت نشینی در پرسپولیس و تیم ملی شرایط جدیدی برای خود تعریف کرده است اکنون بار دیگر به مهاجم گلزن پرسپولیس تبدیل شده که برانکو می تواند به او اعتماد کند.

در کنار مهدی طارمی، حمید علی عسگری نیز با یک پاس گل و گرفتن یک پنالتی اخراج برای تیمش یکی از خوب های سیاه جامگان بود که با شکست تیمش نتوانست به خواسته اش دست یابد.

 

 

 

شرح گل:

پرسپولیس 0 سیاه جامگان یک: (حسین کریمی، دقیقه 6): پاس حمید علی عسگری درون شش قدم به کریمی رسید که ضربه این بازیکن از میان پای سوشا مکانی به درون دروازه پرسپولیس رفت تا گل اول بازی رقم بخورد.

پرسپولیس یک سیاه جامگان یک : (دقیقه 40، مهدی طارمی): یک و دوی مهدی طارمی با امید عالیشاه، مهاجم جنوبی پرسپولیس را با دروازه بان تک به تک کرد تا او ضمن دریبل عین افشار، گل تساوی تیمش را به ثمر برساند.

پرسپولیس یک سیاه جامگان 2: (دقیقه 60، میثم حسینی): پنالتی به سود سیاه جامگان را در حالی که لوبانف جانشین سوشا مکانی شده بود را درون دروازه این تیم قرار داد.

پرسپولیس 2 سیاه جامگان 2: (دقیقه 70، علی علیپور): شماره هفتاد پرسپولیس در هفتادمین دقیقه بازی روی یک حرکت پلی استیشینی از سوی بازیکنان این تیم موفق شد گل تساوی تیم را به ثمر برساند. پاس پشت پای عالیشاه به طارمی و در ادامه پاس مهاجم پرسپولیس به علیپور را این بازیکن دور از دسترس عین افشار وارد دروازه سیاه جامگان کرد.

پرسپولیس 3 سیاه جامگان 2: (دقیقه 82، مهدی طارمی): مهاجم 13 گله پرسپولیس خیلی زود از این عدد گذشت و ارسال دیدنی عالیشاه را با پرشی دیدنی وارد دروازه کرد تا 10 نفره تیمش را پیش بیندازد.

 

دقایق حساس:

دقیقه 5: اولین حرکت خطرناک توسط حمید علی عسگری روی دروازه پرسپولیس صورت گرفت که شوت راه دور این بازیکن با اختلاف از بالای دروازه پرسپولیس به بیرون رفت.

دقیقه 7: ارسال عالیشاه درون شش قدم به مهدی طارمی با ضربه ناقص این بازیکن همراه شد و توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 8: فرار علیپور و پاس رو به عقب او در پشت محوطه جریمه با ضربه ناقص نوراللهی همراه شد و توپ با اختلاف به بیرون رفت.

دقیقه 28: بعد از دقایقی که بازی در میانه میدان از سوی دو تیم در حال پیگیری بود و اشتباهات در پاس دادن، این مهدی طارمی بود که روی سماجت خود موفق شد فرصت گل برای تیمش ایجاد کند که چندین بار توپ توسط بازیکنان حریف بلوکه شد و در نهایت کامیابی نیا توپش را با اختلاف کم به بیرون زد.

دقیقه 48: شوت راه دور ایمان موسوی با اختلاف کمی از کنار دروازه سوشا مکانی به بیرون رفت.

دقیقه 52: حرکت بازیکنان سیاه جامگان درون شش قدم پرسپولیس با پاس رو به بیرون فرصت خوبی برای علی عسگری ایجاد کرد که با ضربه بی دقت این بازیکن همراه شد.

دقیقه 53: حرکت مهدی طارمی پشت محوطه جریمه با خطای بازیکنان سیاه جامگان همراه شد تا یک ضربه ایستگاهی شکل گیرد اما سرخپوشان نتوانستند از ان سودی ببرند.

دقیقه 56: ارسال ایمان موسوی درون شش قدم برای حمید علی عسگری با ضربه سر این بازیکن فرصت خوبی روی دروازه پرسپولیس ایجاد کرد که توپ با اختلاف کمی به بیرون رفت.

دقیقه 89: ارسال از روی ضربه ایستگاهی توسط سیاه جامگان با ضربه سر خطرناکی از سوی بازیکن این تیم همراه شد که در میان مشایعت لوبانف توپ به بیرون رفت.