بایدها و نبایدهای پوشیدن کفش‌های عروسکیچند سالی است که در بهارو تابستان شاهد حضور کفش‌هایی موسوم به باله یا عروسکی هستیم. پس از گذشت دهه‌ها این کفش‌ها هم چنان طرفداران زیادی دارند و دلایل زیادی برای این محبوبیت وجود دارد که به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد.

آنها را می‌توان همه جا پوشید.

تنها یک دلیل وجود دارد که کفش‌های باله دهه‌هاست که در کمد لباس خانم‌ها باقی مانده است و آن هم کاربردی بودن آنهاست. تصور کنید که در تمام طول یک میهمانی کفش‌هایی با پاشنه بلند پوشیده‌اید و آخر شب، با آن پاشنه‌های بلند دیگر توان راه رفتن را ندارید. اینجاست که بالرین‌ها به کمک شما خواهند آمد. قبل از هر میهمانی کفش‌های باله خود را در ساک‌تان بگذارید و در آخر شب زندگی خود رانجات دهید!

آنها راحت هستند.

پاهای ما در کفش‌های باله راحت هستند و از طرف دیگر پوشیدن و درآوردن آنها نیز بسیار آسان است. تنها مشکلی که وجود دارد این است که ما خیلی زود به آنها عادت می‌کنیم و پوشیدن کفش‌های  دیگر برای ما کمی سخت می‌شود.

با هر ظاهری هماهنگ می‌شوند.

از آنجاکه انواع و اقسام  این مدل کفش‌ها وجود دارد، با هر تیپ و شرایطی می‌توان آنها را به پا کرد.

 

در پوشیدن چنین کفش‌هایی باید احتیاط کنید و مواردی را در نظر بگیرید. از جمله مهم‌ترین موارد این که از استفاده طولانی مدت از آنها اجتناب کنید. شاید خیلی از افراد آنها را با کفش‌های پاشنه بلند مقایسه کنند و آنها را کفش‌هایی کم خطر به حساب آورند. اما متاسفانه این طور نیست. به این دلیل که این کفش‌ها کف خیلی صافی دارند که از قوس پا محافظت نمی‌کند و باعث التهاب زردپی و التهاب و درد پاشنه پا خواهند شد.

پوشیدن جین‌های خیلی تنگ با  کفش‌های باله را فراموش کنید

کفش‌های باله با طرح‌های عجیب و غریب نیز مناسب شما نیستند. بهتر است که  یک جفت کفش ساده و یک دست را انتخاب کنید. هم چنین تا می‌توانید از کفش‌های باله با تزئیناتی مانند پاپیون‌های بزرگ، آویز و منگوله دوری کنید.