داعشی‌ها چقدر حقوق می‌گیرند

گزارش‌های رسیده از لیبی به این اشاره می‌کند که حقوق تروریست‌های داعشی در این کشور بر خلاف حقوق همقطارانشان در سوریه و عراق نه تنها کاهش نیافتهف بلکه حتی به بیش از دو برابر افزایش یافته  است.

مرکز حقوق بشر سوریه در این باره گزارش داد بخش مالی گروه داعش در الرقه، تصمیم کاهش حقوق و مزایای اعضای این گروه و دستگاه‌های نظامی، امنیتی و شرعی آن را توزیع کرده است و فعالان در الرقه به نسخه‌ای از این سند دست یافته‌اند.

این مرکز آورده است فعالان در شهر الرقه(شهری که در اشغال تروریست‌های تکفیری داعشی است) از نارضایتی داعشی‌های سوری در پی کاهش حقوق آنها خبر داده‌اند، این در حالی است که تروریست‌های سوری داعش از این می‌ترسند که کاهش حقوق آنها بنا به تمایل سرکردگان داعش برای افزایش حقوق جنگجویان عرب و غیر عرب داعش به زیان جنگجویان محلی باشد.

اما این کاهش حقوق بر اساس سند گروه تروریستی داعش شامل همه تروریست‌های این گروه می‌شود، این سند آورده است علت کاهش حقوق، شرایط استثنایی و فوق‌العاده این گروه است.

بر اساس گزارش‌های سابق که برخی به مرکز خدماتی پژوهشی کنگره آمریکا استناد کرده است، حقوق تروریست‌های داعشی بین 400 تا 1200 دلار است که علاوه بر این مبلغ، هر تروریست داعشی، 50 دلار به عنوان حق همسر و 25 دلار برای هر فرزند دریافت می‌کند.

اما حقوق تروریست‌های داعشی در لیبی که دینار لیبی دریافت می‌کنند، دو برابر حقوق همقطارانشان در سوریه را به جیب می‌زنند که حقوق آنها از 800 دلار آمریکا آغاز می‌شود و به 6 هزار دلار(بیش از 20 میلیون تومان در ماه) می‌رسد.

البته حقوق و مزایای سرکردگان و فرماندهان گروه تروریستی داعش بسیار بیشتر از میزان دریافتی عناصر رده پایینی این گروه تکفیری است.