«ترنجستان سروش» پلمب می‌شود

به دستور پلیس اماکن فروشگاه «ترنجستان سروش» پلمب می­‌شود.

سعید مکرمی مدیر این فروشگاه در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اعلام کرد که فروشگاه ترنجستان سروش به اتهام واهی و بیشتر براساس یک سوءتفاهم توسط پلیس اماکن اخطار پلمب دریافت کرد و پیگیری­‌های بعدی راه به جایی نبرده و اقدامات قانونی نیز راهگشا نبوده است.

وی در توضیح این خبر افزود: 25 بهمن ماه 94، مأموری از اداره اماکن به فروشگاه آمده و به جلدهای کتاب­‌های یک نشر با موضوع خانواده و ازدواج و با طرح جلد قلب و پس از آن به جعبه­‌های کادوی فروشگاه ایراد گرفت و آنها را تبلیغ و ترویج فرهنگ غربی ولنتاین، نامید.

مکرمی اضافه کرد: توضیحات ما مبنی بر تطبیق جلد با موضوع کتاب و عدم ارتباط آن با اتهام وارده، راهگشا نبود. به هرحال فروشگاه ترنجستان سروش، فروشگاه جامع کتاب و محصولات فرهنگی است که در طول سال با هدف ترویج فرهنگ ایرانی-اسلامی کتاب و محصولات فرهنگی را در حوزه­‌های بزرگسال و کودک و نوجوان عرضه می­‌کند و عرضه جعبه کادو نیز برای کتاب­‌های نفیسی همچون قرآن کریم و قاب­‌های مذهبی فروشگاه، الزامی است. اما توضیحات بنده به مامور محترم اماکن مورد قبول واقع نشده و وی همه آنها را ظاهرسازی خواند.

مکرمی هدف و دغدغه اصلی فروشگاه ترنجستان سروش را عرضه کتاب و محصولات فرهنگی بومی و ایرانی، ذیل گفتمان انقلاب اسلامی دانست و بیان کرد: ما همه این توضیحات را به مامور اماکن دادیم و حتی موضوعات اصلی و محوری کتاب‌­های فروشگاه را نیز بیان کردیم اما خب تاثیری نداشت.

وی در پایان اذعان کرد که از مسیر قانونی، فرآیند جلوگیری از پلمب را نیز طی کرد و نامه جلوگیری از پلمب اتاق اصناف تهران را در تاریخ 94/12/3 تسلیم اداره مرکزی اماکن کرده ولی با این­حال مسئولان مربوطه دستور توقف اجرای حکم را نداده­‌اند.

بر اساس این گزارش ترنجستان سروش از زمره موفق­ترین فروشگاه­‌های کتاب و محصولات جبهه فرهنگی انقلاب است که در مدت عمر کوتاه خود توانسته تاثیری خوبی در جریان عرضه و توزیع کتاب و محصولات ایرانی-اسلامی بگذارد. حال جای تعجب است که چرا دستگاه­‌های نظارتی به­ جای برخورد با عرضه کتاب­‌های غیرقانونی و افست، در کنار خیابان­‌ها و حتی برخی کتابفروشی­‌ها، در نازل­ترین سطح و شاید غرض­‌ورزانه برخورد می­‌کنند!