درباره سرنوشت مینو خالقی نوبخت پاسخ می‌دهد

عبدالرضا رحمانی‌فضلی وزیر کشور در اولین جلسه شورای اجتماعی کشور در سال 95، با بیان اینکه در این جلسه مهمترین آسیب‌ها، مسائل و مشکلات اجتماعی کشور مورد توجه قرار گرفت، گفت: اعضای این جلسه حدود 20 عنوان را به عنوان مسئله، مشکل و آسیب مورد توجه قرار دادند که از این بین 5 آسیب به عنوان اولویت اول مورد تاکید قرار گرفت.

وی افزود: حاشیه‌نشینی، اعتیاد، طلاق، مفاسد اخلاقی و اجتماعی و نقاط حاد و آسیب‌پذیر بیش از میانگین کشور  5 آسیب اولویت‌دار بودند که مورد بررسی قرار گرفتند.

وزیر کشور ادامه داد: مقرر شده دستگاه‌های که در زمینه مسائل اجتماعی دخیل هستند در سطح رئیس دستگاه در شورای اجتماعی حضور پیدا کنند.

رحمانی‌فضلی با اشاره به مقوله اقتصاد مقاومتی گفت: اهمیت این شورا در شناسایی آسیب‌ها بسیار بالاست. اهمیت این جلسات و شورای اجتماعی در حدی است که رئیس آن با حکم مقام معظم رهبری، رئیس جمهور هستند و بنده به عنوان جانشین ایشان در این جلسات حضور پیدا می‌کنم.

وی با اشاره به مسئله تغییرات اجتماعی گفت: این مسئله بسیار مهم است و حتی مقام معظم رهبری حدود 6 سال قبل در دانشگاه کرمان در این زمینه بیاناتی داشته‌اند و قطعا اگر ما به این مسئله توجه نکنیم و مهندسی نداشته باشیم باید عواقب آن را نیز بپذیریم امیدوارم اعضای محترم مسائل و مشکلات اجتماعی را مورد توجه قرار دهند تا 11 اردیبهشت که به محضر مبارک مقام معظم رهبری می‌رسیم دستمان پر باشد.

وزیر کشور تصریح کرد: برای بررسی مشکلات اجتماعی در کشور باید در برنامه و بودجه ردیف‌هایی در نظر گرفته شود و برای ساماندهی آن نیز باید این ردیف در اختیار شورای اجتماعی کشور قرار گیرد.

در پایان این نشست، رحمانی‌فضلی در پاسخ به سوال خبرنگاری مبنی بر آخرین وضعیت ردصلاحیت مینو خالقی منتخب نفر سوم اصفهان، گفت: درباره این مسئله آقای نوبخت پاسخ می‌دهند.