هم اکنون بانک‌ها درگیر مشکلات سوئیفت‌اند

محمد رضا بهرامن، عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با اشاره به اینکه موضوع تحریم از سوئیفت برداشته شده ولی اجرایی شدن آن مراحل خاصی دارد، گفت: سوئیفت به معنای واقعی هنوز اجرایی نشده است ولی تحریم آن برداشته شده است.

وی ضمن تاکید بر اینکه اجرایی شدن سوئیفت مربوط به برداشته شدن برخی از تحریم های ایالات متحده آمریکا می شود، اظهار کرد: هم اکنون بانک های بزرگ با مشکلات در زمینه سوئیفت درگیر هستند.

بهرامن با بیان اینکه هم اکنون بسیاری از واحدهای تولیدی در شهرک های صنعتی تعطیل هستند، ادامه داد: این امر باید به صورت ریشه ای درمان شود.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه برجام بر باز شدن جریان اقتصادی تاثیر داشته است، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که برای به حرکت آوردن چرخ های اقتصادی نقش مجلس شورای اسلامی و دولت خیلی پررنگ و موثر است.

 

* برای کاهش رکود و کنترل تورم باید به دنبال اشتغال زایی مناسب بود

 

وی ضمن تاکید بر اینکه برای کاهش رکود و کنترل تورم باید به دنبال اشتغال زایی مناسب بود، افزود: در این میان جذب سرمایه گذاری خارجی در راستای راه اندازی جریان اقتصادی نیز تاثیرگذار است.

بهرامن با اشاره به اینکه بخش خصوصی در آماده سازی زیرساخت ها و جذب سرمایه گذاری خارجی موثر است، گفت: امیدواریم در سال جاری بتوان به اهداف اقتصاد مقاومتی در مسیر مطلوب دست یافت.

عضو اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی تهران با بیان اینکه در برنامه ششم توسعه بر استفاده از توانمندی های بخش خصوصی تاکید شده است، تصریح کرد: با همکاری مجلس شورای اسلامی و مسئولان مربوطه می توان زمینه فعالیت بیشتر بخش خصوصی را فراهم کرد.

وی با تاکید بر اینکه رکود داخلی موجب شده تا بازار و تقاضا برای تولیدات داخلی وجود نداشته باشد، گفت: در شرایط کنونی نیاز به افزایش بهره وری در تولید هستیم.

بهرامن ضمن اشاره به اینکه مجلس دهم شورای اسلامی می تواند در ارتقاء حوزه اقتصادی و کسب و کار تاثیر گذار باشد، خاطرنشان کرد: قطعا در اواخر سال جاری شاهد موفقیت ها و رشد مطلوب تری خواهیم بود.