راستش را بخواهید الان دیگر دوران بریز و بپاش است و در مملکت همه‌اش اسباب جشن و ولیمه برپاست و باید بیایید و تماشا کنید و حض وافر ببرید و دست‌مریزاد بگویید و...! نگویید که اولاد آدم باز دارد دروغ می‌بافد. چه جشنی چه مشنی؟ نشانی به آن نشانی که شما تا حالا به کدام رستوران رفته‌اید که از شما حق سرویس نگیرد؟ می‌گویید حق سرویس چه ربطی به جشن و سور و ولیمه دارد؟ الان ربطش را نشانتان می‌دهم تا بفهمید؛...رئیس اتحادیه دارندگان رستوران و سلف‌سرویس درباره دریافت حق سرویس از مشتریان توسط برخی رستوران‌ها اعلام کرد: به هیچ عنوان رستوران‌ها نباید بابت حق سرویس از مشتریان مبلغی دریافت کنند مگر اینکه مورد خاصی همچون ولیمه و جشن در میان باشد... پس دیدید که هر روز در این مملکت جشن است! باز بیایید و بگویید که در کشور از این خبرها نیست و مشکلات اقتصادی وجود دارد.  اولاد آدم هم البته به مشکلات واقف هست اما روایت‌های حل مشکل متفاوت است. درست مثل همین قصه ربط حق سرویس به جشن و ولیمه. یعنی رستوراندار می‌گوید که حتماً این مشتری‌اش، جشن دارد یا دل خوش دارد که بلند شده و آمده رستوران! پس حق سرویسم را می‌گیرم! او یک روایت دارد، اتحادیه یک روایت، مردم یک روایت و. . . اصلاً چرا با بوی غذا و رستوران، دلتان را هوایی کنم؟ برویم سراغ همین تولید ملی خودمان در سرزمین هزار روایت!

تولید‌کننده که دیگر اصلاً وجود خارجی ندارد و ورشکسته شده و دارد بال بال می‌زند. بنابراین لزومی نیست که روایت او را از تولید و کمک دولت به او بشنویم. اما برای خالی نبودن عریضه دو روایت از دولت و مجلس را در مورد تولید ملی برایتان می‌نویسم تا بفهمید در این مملکت هر لحظه جشن است یا نیست؟

روایت مجلس: رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی با بیان اینکه در حال حاضر فقط ۳۰ درصد واحدهای تولیدی در صنایع کوچک و متوسط فعال هستند، گفت: هنوز جزئیاتی از سرمایه‌گذاری ۶۷ هزار میلیارد تومانی دولت در ۳۶ هزار واحد تولیدی ارائه نشده است.

روایت دولت: وزیر صنعت، معدن و تجارت در مورد حمایت از تولید ملی گفت: از واحدهایی که طی سال‌های گذشته از آنها آمارگیری شده و مسائل آنها را تجزیه و تحلیل کرده‌ایم به این نتیجه رسیده‌ایم که تقریباً ۷۰ درصد مشکلات این واحدها نقدینگی است؛ البته بانک‌ها در سال گذشته تلاش کرده‌اند تا به این دسته از واحدها کمک‌هایی کنند اما کافی نبوده است.  وی با اشاره به اینکه در سال ۹۵ تسهیلاتی بالغ بر ۱۶هزار میلیارد تومان برای 10 هزار واحد صنایع کوچک و متوسط را که تولید آنها کمتر از ظرفیت یا متوقف شده‌اند به دولت پیشنهاد داده‌ایم، تصریح کرد: در این پیشنهاد درخواست شده حدود ۵ درصد سود این تسهیلات، ارزان‌تر و پایین‌تر از نرخ معمول باشد. علاوه بر این، یک هزار میلیارد تومان کمک‌های یارانه‌ای برای ایجاد زیرساخت‌ها و زیربناها برای آن دسته از واحدهایی که مشکل آب و برق داشته به دولت پیشنهاد شد.

روایت اولاد آدم: تا اینجای کار نعمت‌زاده یک 16 هزار تا و یک هزارتا داشت که می‌شود 17 هزار میلیارد بدون نان اضافه! مجلس هم که می‌گوید 67 هزارتاست با نوشابه! 17 را از 67 کم کنیم می‌شود 50 هزار میلیارد تا خالص! یعنی می‌گویید 50 هزار میلیارد را بگذاریم حق سرویس دولت تدبیر و امید؟ (نمی دانم که فلفل و نمک را می‌توان جدا از حق سرویس محاسبه کرد یا نه؟) اصلاً اولاد آدم داشت در مورد رستوران حرف می‌زد، چه شد که یکدفعه پیچید توی جاده تعدیل؟ حتماً به قول مجلس، دولت شفاف‌سازی می‌کند! عجالتاً بفرمایید تا شام سرد نشده و صندلی‌ها پر نشده یک جایی پیدا بکنید و یک لقمه از این ولیمه را در دهان مبارکتان بجنبانید تا فردا که خورشید طلوع کرد، ببینیم اولاد آدم سرجایش هست یا نه!