سرخپوشان در هر دو ارزیابی رقابت‌های نیم فصل دوم و 10 هفته اخیر رقابت‌های لیگ برتر، صدرنشین مسابقات هستند. شاگردان برانکو ایوانکوویچ در 10 بازی آخر خود 20 امتیاز و در 9 بازی نیم فصل دوم لیگ برتر 17 امتیاز کسب کرده‌اند.

در بررسی رقابت‌های نیم فصل دوم، نکته جالب توجه دیگر حضور تیم پدیده با 16 امتیاز در مکان دوم است. در حالی که در نیم فصل اول در مکان 12 جدول حضور داشتند. بدون تردید تیم فولاد خوزستان هم به نسبت 10 امتیازی که در پایان رقابت‌های نیم فصل اول داشت، با کسب 15 امتیاز تا به اینجای رقابت‌های نیم فصل دوم، بیشترین تغییر و پیشرفت را به نام خود ثبت کرده است تا در شرایطی که در پایان نیم فصل اول بازی‌ها در مکان چهاردهم جدول قرار داشتند در حال حاضر در جدول کلی مسابقات به مکان دوازدهم و در جدول نیم فصل دوم رقابت‌ها به مکان پنجم راه یابند.

تیم‌های تراکتورسازی و نفت تهران نیز با کسب 16 امتیاز در 9 بازی نیم فصل دوم با تفاضل گل برابر فقط با در نظر گرفتن تعداد گل‌های زده در مکان سوم و چهارم قرار می‌گیرند. استقلال و استقلال خوزستان هم که فعلا در مکان‌های اول و دوم جدول کلی رقابت‌ها قرار دارند، در جدول رقابت‌های نیم فصل دوم با 14 و 11 امتیاز به رتبه‌های 6 و 9 دست یافته‌اند.

استقلال اهواز تنها تیمی است که شرایط آن در بررسی جدول کلی مسابقات، نیم فصل اول و نیم فصل دوم هیچ تغییری را نشان نمی‌دهد، هر چند در 9 بازی نیم فصل دوم به اندازه 15 بازی نیم فصل اول امتیاز گرفته‌اند.

صبای قم هم جزو تیم‌هایی است که نسبت به عملکرد خوبی که در نیم فصل اول داشت، در نیم فصل دوم بازی‌ها افت محسوسی را نشان داد و با کسب 7 امتیاز در 9 بازی در مکان چهاردهم نیم فصل دوم رقابت‌ها قرار می‌گیرد.

صبای قم در مقطعی از رقابت‌ها در بررسی 10 بازی آخر، هم طراز با پرسپولیس تیم دوم بود.

سیاه جامگان حریف قبلی پرسپولیس هم در نیم فصل دوم بازی‌ها شرایط بهتری داشته‌اند و با کسب 11 امتیاز در مکان یازدهم جدول نیم فصل دوم بازی‌ها و همچنین 10 بازی آخر لیگ قرار می‌گیرند.

ملوان بندر انزلی که به تعبیر برانکو ایوانکوویچ با توجه به احساس خطر و بازی در خانه، از سخت‌ترین بازی‌های پیش روی پرسپولیس خواهد بود، از مکان یازدهم نیم فصل اول به مکان پانزدهم نیم فصل دوم نزول کرده است. ملوانی‌ها در این 9 بازی مانند استقلال اهواز 6 امتیاز گرفته‌اند.