۱۵۱ تن گوشت مرغ در سطح مشهد توزیع شد

سید حمیدرضا جوادی، مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی صبح امروز در نشست خبری پیرامون تنظیم بازار محصولات کشاورزی و مواد پروتئینی در سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی برگزار شد، اظهار داشت: طرح تنظیم بازار نسبت به سال گذشته بسیار موفق‌تر اجرا شد.

 

وی در خصوص اجرای این طرح بیان داشت: طرح تنظیم بازار در مهرماه ۹۴ در تفاهم با سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی تشکیل شد.

 

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی در خصوص سهمیه استان در قسمت عنوان داشت: برای اجرای این طرح 3 هزار تن پرتقال و هزار و 500 تن سیب اعلام شد که از تاریخ ۲۵/۱۲/۹۴ لغایت ۱۵/۱/۹۵ در ۱۳۰ مرکز عرضه مستقیم در سطح شهر مشهد توزیع شد.

 

نسبت به سال گذشته ۸۰ مرکز طرح میوه تنظیم بازار بیشتر بود البته از سهمیه میوه استان ۴۰۰ تن پرتقال و ۳۰۰ تن سیب مازاد بازار در انبارها این سازمان همچنان باقی‌مانده است.

 

وی در ادامه افزود: هدف از این طرح تنظیم بازار بود نه تأمین بازار و با این اقدامات قیمت میوه در ایام نوروز پایین نگه‌داشته شود تا مردم دچار مشکل نشوند.

 

جوادی همچنین در خصوص تنظیم بازار پروتئینی مشهد گفت: در خصوص تنظیم بازار پروتئینی مشهد این سازمان با هیچ مشکلی مواجه نشده است.

 

وی در ادامه افزود: برای تنظیم بازار پروتئینی ۱۵۱ تن گوشت مرغ در سطح مشهد توزیع شد و در خصوص گوشت قرمز هیچ‌گونه استقبالی صورت نگرفت.

 

مدیر تنظیم بازار جهاد کشاورزی خراسان رضوی با اشاره به تغییر قیمت‌ها نسبت به سال گذشته بیان داشت: گوشت گاوی ۲ درصد کاهش، گوشت گوسفندی ۶ درصد افزایش، گوشت مرغ ۸ درصد کاهش و گوسفند زنده بدون تغییر قیمت نسبت به سال گذشته در بازار مشهد توزیع شد.

 

جوادی درباره چگونگی کنترل و نظارت بر اجرای طرح تنظیم بازار عنوان داشت: سازمان جهاد کشاورزی با همکاری سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان رضوی با ایجاد ۷ اکیپ بازرسی به صورت محسوس و نامحسوس بر اجرای این طرح نظارت داشته‌اند که باعث کاهش تخلفات در مراکز توزیع شد.

وی در پایان میوه قاچاق بیان داشت: در سال ۹۵ با همکاری بین سازمان جهاد کشاورزی، سازمان صنعت و معدن و آگاهی خراسان رضوی کمیته‌های مشترکی ایجادشده است که با پدیده قاچاق میوه برخورد جدی خواهد گرفت.