اقامت بیش از 110 هزار گردشگر نوروزی در شاهرود

محمد رضا هاشمی معاون استاندار سمنان و فرماندار ویژه شهرستان شاهرود در اولین نشست خود با خبرنگاران در سال 95 بر تعامل هر چه بیشتر مدیران و روسای ادارات با رسانه ها و خبرنگاران تاکید کرد وگفت: رسانه ها پل ارتباطی بین خدمت گزاران مردم و مسئولان با مردم هستند و باید از قلم و بیان خبرنگار برای اطلاع رسانی و معرفی توانمندی ها و پتانسیل های شهرستان و خدمات دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی بهره برد.

نقش پررنگ خبرنگاران در انعکاس اخبار و رویدادهای سال 94

وی با اشاره به نقش پررنگ خبرنگاران در انعکاس اخبار و رویدادهای سال 94 در شهرستان شاهرود اظهار کرد: اجلاسیه بزرگ بیش از هزار شهید شهرستان شاهرود، راهپیمایی 22 بهمن و انتخابات هفتم اسفند ماه از جمله مواردی است که رسانه ها ضمن انعکاس اخبار این رویدادها نقش پررنگی در برگزاری با شکوه این مراسمات داشتند.

معاون استاندار سمنان با تقدیر از حضور پرشور و باشکوه مردم در انتخابات هفتم اسفندماه  افزود: برای اولین بار بیش از 130 هزار نفر از مردم شهرستان های شاهرود و میامی پای صندوق های رای آمده و آرای خود را به صندوق ها انداختند و مشارکت 78 درصدی را رقم زدند.

هاشمی با اشاره به تعدد نامزدهای انتخاباتی در این دوره از انتخابات مجلس شورای اسلامی در شهرستان های شاهرود و میامی تصریح کرد: با وجود تعداد زیاد نامزدهای انتخاباتی حتی یک مورد شکایت در دبیرخانه ستاد انتخابات شاهرود ثبت نشد و این نشان از کیفیت برگزاری انتخابات است.

77 درصد کاهش فوتی های حوادث جاده ای در شاهرود

وی در ادامه صحبت های خود در ارائه گزارش فعالیت کمیته های 11 گانه ستاد تسهیلات نوروزی شهرستان شاهرود به کاهش 77 درصدی فوتی های حوادث جاده ای نسبت به مدت مشابه سال قبل اشاره کرد و گفت: در تعطیلات نوروزی سال گذشته حوادث جاده ای 9 فوتی برجای گذاشت اما امسال با همکاری خوب راهنمایی و رانندگی، نیروی انتظامی، هلال احمر، اورژانس و ... حوادث جاده ای ده درصد کاهش یافت و تنها دو فوتی برجای گذاشت.

اقامت بیش از 110 هزار گردشگر نوروزی در شاهرود

فرماندار ویژه شهرستان شاهرود با اشاره به اقامت بیش از 110 هزار مسافر و گردشگر از ابتدا تا پایان تعطیلات نوروزی در شهرستان شاهرود تصریح کرد: در این میان مدارس، زائرسراها و امامزاده ها با اسکان بیش از 32 هزار مسافر بیشترین میزان اقامت گردشگران و مسافران نوروزی را به خود اختصاص داده و تعدادی دیگر از مسافران و گردشگران نیز از هتل ها، هتل آپارتمان ها، مهمانپذیرها، کمپ های موقت، چادر و ... برای اسکان موقت استفاده کردند.

هاشمی با بیان اینکه بیش از 55 هزار و 379 گردشگر نوروزی از مجموعه های تاریخی این شهرستان بازدید کردند بیان کرد: 32 هزار مسافر و گردشگر نوروزی از مقبره بایزید بسطامی، 16 هزار نفر از مقبره شیخ ابوالحسن خرقانی، هزار نفر از موزه شاهرود و 800 نفر از موزه آب شاهرود بازدید کردند.

فروش 630 میلیون تومانی سوغات و صنایع دستی هنرمندان شاهرودی

وی با اشاره به برپایی نمایشگاه تولیدات و صنایع دستی هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی شهرستان شاهرود در میدان الغدیر ورودی شهر شاهرود گفت: برپایی این نمایشگاه گامی در جهت تحقق سال بود و این نمایشگاه با بیش از 60 غرفه زمینه اشتغال کوتاه موقت تعدادی از هنرمندان و تولید کنندگان صنایع دستی و سوغات شاهرود را فراهم کرد و بیش از 630 میلیون تومان برای صاحبان غرفه ها درآمد زایی داشت.

معاون استاندار سمنان با اشاره به آماده باش تمام بیمارستان ها و مراکز درمانی شهرستان شاهرود در ایام تعطیلات نوروزی گفت: در حاشیه بیمارستان های امام حسین (ع) و خاتم الانبیا(ص) شاهرود دو مدرسه برای همراهان مصدومان حوادث جاده ای تجهیز شد و به صورت رایگان در اختیار همراهان مصدومان قرار گرفت.

توزیع میوه دولتی در دهستان های طرود و خارتوران شاهرود

هاشمی با اشاره به رضایت مردمی از توزیع خوب و کیفیت و قیمت میوه دولتی ویژه شب عید اظهار کرد: برای دومین سال پیاپی میوه دولتی در دهستان های طرود و خارتوران توزیع شد.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود با بیان اینکه بیش از 260 مورد بازدیدهای نظارتی ویژه نوروز در شهرستان شاهرود انجام شد افزود: در ایام تعطیلات نوروزی 49 مورد بازدید از اقامتگاه ها، 37 مورد بازدید از رستوران ها، 160 مورد بازدید از پایگاه های اطلاع رسانی و 16 مورد بازدیدهای نظارتی از دفاتر مسافرتی انجام شده است.