ظریف: برنامه کاری ۲ سال آینده ایران، آذربایجان و ترکیه تصویب شد

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان که در رامسر به سر می‌برد، پس از پایان دیدارهای دوجانبه و سه‌جانبه با همتایان آذربایجانی و ترکیه‌ای خود با حضور در جمع خبرنگاران گفت: طی روزهای گذشته همکارانم بر روی 2 سند کار کرده بودند؛ این دو سند را امروز تصویب کردیم که یکی از آن‌ها بیانیه‌ای است که در آن بر تمام تعهدات و همکاری‌های این سه کشور تأکید شده است و دومین سند نیز برنامه کاری مشترک سه کشور ایران، آذربایجان و ترکیه در 2 سال آینده است که بر اساس آن مشخص شده است که چه اقداماتی باید صورت بگیرد و چه نشست‌هایی برگزار شود.

ظریف گفت که حوزه‌های مهم همکاری‌های سه کشور شامل گردشگری، حمل و نقل کالا و تلاش مشترک برای تأمین صلح و امنیت در منطقه است.

وی در ادامه درباره نشست‌های امروز خود گفت: بحث‌های خوبی در این نشست‌ها صورت گرفت و طرف‌ها بر تعهدات خود و حل همچنین فصل مسالمت‌آمیز بحران‌های به‌وجود آمده امروزه در منطقه از جمله قره‌باغ از طریق راه‌کارهای بین‌المللی تأکید کردند.

ظریف افزود: برای اینکه از اجرای این تصمیمات اطمینان حاصل کنیم مقرر شد در آینده نیز جلسات دیگری برگزار شود. و برای اینکه بتوانیم تمامی این تصمیمات را اجرایی کنیم یک کمیته راهبری متشکل از معاونین سیاسی وزارتخانه‌های خارجه سه کشور تشکیل شده است تا این کمیته اطمینان حاصل کند که این تصمیمات اجرایی خواهند شد.